wrang Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 Hejsan för att förbättra sidan så önskar jag att ni sätter er ner och skriver en artikel om något djur som ni ser intressant och vill dela med er utav.Finns massor av olika sidor med bra beskrivning hittar ni någon så kolla gärna efter fler artiklar med samma djur/art och sätt ihop en sammansättning.Bilder och foton måste man fråga om man skall publicera den någon annan stans. Men det kan jag ta. Bara det kommer in fler artiklar.Så för att göra det mer lätt så kom gärna med en länk med artbeskrivningar så att ni har många att välja mellanDenna mall kan vara bra att gå efterLägredjurLatinskt Namn:Familj: Populärnamn:Ljus: Vattenflöde: Placering: Färg: Tillsatser: Svårighet: Naturlig Omgivning: Föda: Beskrivning: FiskarLatinskt Namn:Familj: Populärnamn:Ljus: Vattenflöde: Färg: Revsäker:Svårighet: Naturlig Omgivning: Föda: Beskrivning: Fattas det något så kom gjärna även med förslagmvhModerator & AdminBra länkar från mighttp://www.liveaquaria.com/http://www.coralreefnetwork.com/stender/fishes/fishes.htmhttp://animal-world.com/encyclo/marine/salt.htmhttp://www.wetwebmedia.com/marine/index.htmFiskar_artikel_mall.docLagredjur_artikel_mall.doc Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 Jag har redan börjat skriva en artikel. Hoppas genom att sätta lite press på mig själv genom att berätta det här kommer att bli färdig inom rimlig tid. Artikeln kommer att ge nybörjaren en inriktning vad som är rimliga mätvärden när man gör vattenprover. Kan inte tillräckligt för att vara mer avancerad än nybörjarnivå. Började med att försöka sammanfatta för eget bruk men det kan ju lika gärna bli en artikel! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 28 juni 2006 Författare Dela Postat 28 juni 2006 Låter Bra Jonas. Hoppas att fler hänger på och bidrar med ett strå till stacken Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rohdin Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 Skall sätta mig ner i afton och skriva ett gäng! Skoj samt lärorikt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 Man lär sig alltid lite själv om man måste formulera och tänka efter vad man kan och inte kan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 29 juni 2006 Författare Dela Postat 29 juni 2006 Får tacka Lasse för en artikel om Kalkvatten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 16 juli 2006 Författare Dela Postat 16 juli 2006 Tack Stigigemla för artiklenEn ljusmätare för akvarier för under 200 kronor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 juli 2006 Författare Dela Postat 23 juli 2006 Uppdaterar efterfrågan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 29 juli 2006 Författare Dela Postat 29 juli 2006 Tack Sillen för din artikel om Chrysiptera tapou - Fijifröken Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saxmark Postat 30 juli 2006 Dela Postat 30 juli 2006 Saknar dock lite fler bilder på fiskarterna.. Det finns ju trotts allt en hel del variationer på samma arter.. Har en bild på en zebrasomas scopas som inte alls är lik den som du har i din artikel.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 juli 2006 Författare Dela Postat 30 juli 2006 Carl. Skicka in en bättre bild på en Z.Scopas så byter jag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saxmark Postat 30 juli 2006 Dela Postat 30 juli 2006 Mmm.. Nu var det väl inte det.. Utan att man skulle få in fler bilder.. Jag har förvisso bilder på den.. http://caron.myftp.org/copper/thumbnails.php?album=search&search=scopasMen alla fiskar ser inte ut som min.. Det hade vart kul med variation.. Skall dock se till att hitta nått i mitt kar som jag kan skriva om innan nån annan klipper det.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 5 augusti 2006 Författare Dela Postat 5 augusti 2006 Tack Laggeman för de 2 artiklarna du skrivit!Paracirrhites arcatus Cirrhitichthys falco Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 oktober 2006 Författare Dela Postat 12 oktober 2006 Tack lasse för din artikel om resan - Besök på Palais de la Porte Dorée Aquarium Tropical Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 7 december 2006 Författare Dela Postat 7 december 2006 Upp igen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Scooby_doo Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 FYI - är en på G om Saltvattenskemi mm på mkt enkel nivå utan kemsika formler, avsedd för nybörjare mm och täcker up en hel del. Avsedd för vara en guide för se om, varför och vad man kan göra om har ngt problem för få en bra balans i akvariet. Samt lite grundläggande saker som kvävecykeln mm som kan vara nyttigt.Uppdaterar när den är färdig skriven.~Henrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 som jag skrtev i PM till dig. Jag tycker det borde utformas en gemensam template för alla att fdölja. tror det skulle rasa in betydligt fler fiskartiklar då. Men det är bara min personliga åsikt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 När det gäller artiklar på levande är det ju bara att köra efter de som ligger uppe. Det gjorde jag. Sen finns det 2 olika mallar i första inlägget i tråden som är utmärkta att använda om man ändå inte har lust att skriva sina egna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.