Gå till innehåll

Hur ofta mata räka?


Peppz

Rekommenderade inlägg

Men det är klart tillåtet att mata. Har du inga fiskar i karet bör den ha mat ett par gånger i veckan. När du sedan har fisk i tar den matrester efter fiskarna. I affärerna är räkorna ofta nästan bara skal. Jag tror de många gånger knappt är matade efter det att de fångats och i så fall bör man mata dem i alla fall till dess de ömsat skal första gången.

När det hänt vet man att de har nått matchvikt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var någon som fick rådet att man inte behövde mata räkan, och så dog stackaren.

Brukar kolla så att de får tag i nån bit artemia, våra clowner äter inte det som hamnar på botten.

Dessutom tycker jag det är himla skoj när de klättrar upp på handen och äter från fingrarna på en.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom tycker jag det är himla skoj när de klättrar upp på handen och äter från fingrarna på en.

nej huga! jag skriker som en liten flicka om jag råkar nudda min eldräka, tycker den är så äcklig.

jag tycker iofs att allt i akvariet är äckligt att ta i. använder stora pincetter, gripklor osv så mycket det bara går.

vet inte varför, men jag klarar helt enkelt inte av att ta i saker med händerna...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid gillat att handmata mina stora guldfiskar men när jag höll på och startade upp karen efter flytten nu i veckan fick den stora hanen för sig att mitt lillfinger gick att äta. Hela nageln och lite till fick han in i munnen. Det gjorde inte så ont med det var bra nära att jag sket på mig :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...