Gå till innehåll

Clas Ohlson´s akvariesillikon


Draedon

Rekommenderade inlägg

Är det någon som använt clas ohlsons akvariesillikon?

Isf funkar det bra? Litar inte fullt på clas ohlsons då jag tycker att dem säljer mycket skräp, därför var jag tvungen att fråga ;)

351211_344865_351196_X_2005-06-27_072839.jpg

Akvarie/Glassilikon. Glasklar fogmassa. Stor styrka på icke-coated glas, keramik, målade och liknande ytor. Användes till akvarier, butiksfönster, montrar m.m. Temperaturbeständig upp till +200° C. 300 ml.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest slaktavfall

jag har limmat ett kar med det och det är extremt hårt och trögflytande. det är så hårt att skelettsprutan pajade.

torkar på bara några minuter så jag vet inte om det är så värst lätt att använda, men håller det gör det. stora träbearbetningsföretag mfl köper ju danska/holländska Dana Lim.

jag är nöjd med produkten om man ser på hållfastheten i sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest slaktavfall
om de e hårt och trögflytande så e de för gammalt,silikon e en färskvara

jag använde det några månader innan bäste före-datumet. hade själv bara haft det ett litet tag.

tror att silikonet har den konsistensen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den funkar nog bra, men nackdelen är ju att den är transparent vilken inte verkar vara så populärt för saltvatten.

Nu får ni gärna fräscha upp mitt minne, varför är svart sillikon att föredra? har för mig att det var för att kalkalger kunde börja växa under transparent sillikon och ställa till med läckage?

Jag tänkte använda detta sillikon till sumpen, så då borde det inte spela någon roll..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...