Draedon Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 Är det någon som använt clas ohlsons akvariesillikon?Isf funkar det bra? Litar inte fullt på clas ohlsons då jag tycker att dem säljer mycket skräp, därför var jag tvungen att fråga Akvarie/Glassilikon. Glasklar fogmassa. Stor styrka på icke-coated glas, keramik, målade och liknande ytor. Användes till akvarier, butiksfönster, montrar m.m. Temperaturbeständig upp till +200° C. 300 ml. Citera
GustavF Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 Den funkar nog bra, men nackdelen är ju att den är transparent vilken inte verkar vara så populärt för saltvatten. Citera
Guest slaktavfall Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 jag har limmat ett kar med det och det är extremt hårt och trögflytande. det är så hårt att skelettsprutan pajade.torkar på bara några minuter så jag vet inte om det är så värst lätt att använda, men håller det gör det. stora träbearbetningsföretag mfl köper ju danska/holländska Dana Lim.jag är nöjd med produkten om man ser på hållfastheten i sig. Citera
Guest ernie Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 om de e hårt och trögflytande så e de för gammalt,silikon e en färskvara Citera
Guest slaktavfall Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 om de e hårt och trögflytande så e de för gammalt,silikon e en färskvarajag använde det några månader innan bäste före-datumet. hade själv bara haft det ett litet tag.tror att silikonet har den konsistensen Citera
Laggeman Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 De två tuber jag köpt har varit som vilket annat silikon som helst, så då har du nog ändå fått en dålig tub, Sebastian.Har själv inte använt till saltvatten, dock till mitt gamla 720 kar med färskvatten. Citera
Draedon Postat 5 juli 2006 Författare Postat 5 juli 2006 Den funkar nog bra, men nackdelen är ju att den är transparent vilken inte verkar vara så populärt för saltvatten.Nu får ni gärna fräscha upp mitt minne, varför är svart sillikon att föredra? har för mig att det var för att kalkalger kunde börja växa under transparent sillikon och ställa till med läckage?Jag tänkte använda detta sillikon till sumpen, så då borde det inte spela någon roll.. Citera
Sillen Postat 5 juli 2006 Postat 5 juli 2006 Rätt- och rätt.Om du har belysning i sumpen på refugiet, vilket jag inte vet för Magnus, så spelar det väll roll där med, eller? Citera
Draedon Postat 5 juli 2006 Författare Postat 5 juli 2006 ja det lär det väl göra. men jag kommer inte köra med refugium till en början, och när/om jag bestämmer mig för att göra det så kommer refugiet få en separat burk då min sump är rätt så liten. Citera
Linnex Postat 5 juli 2006 Postat 5 juli 2006 Använde några tuber när jag limmade min sump. Håller med Laggeman. Som vilket annat silikon som helst. Hade även någon annan sort och det var sak samma att arbeta med... och inget har lossnat ännu. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.