Gå till innehåll

dra åt genomföring!


<<JOHAN>>

Rekommenderade inlägg

Alltid svårt, men dra åt så mycket du kan med ren handkraft, sen kan du spänna lite extra med skiftnyckel. Om allt är som det ska, alltså gummipackning på vattensidan och nylonbricka med mutter på "torr"-sidan så ska det fungera utan att man ska behöva dra speciellt hårt. Min till sumpen är handdragen bara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det spelar ingen större roll på vilken sida gummipackningen sitter. Man kan av olika anledningar vilja ha gängan på genomföringen in i akvariet och det är inga problem. Bara att gummipackningen sitter mot flänsen. Mot muttern skall nylobbrickan sitta.

Du ser om du har dragit åt kopplingen för hårt om gummipackningen kryper utåt. Gummipackningen kommer krypandes innan glaset spricker. Jag tror faktiskt att kopplingen ger sig innan glaset förutsatt att glaset inte har några försvagningar.

Men jag håller med Nicklas dra med handkraft och spänn sen lite extra med ett verktyg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Helt rätt ;-)

Dom som inte tror på det, kan ju testa och se......

Det spelar ingen större roll på vilken sida gummipackningen sitter. Man kan av olika anledningar vilja ha gängan på genomföringen in i akvariet och det är inga problem. Bara att gummipackningen sitter mot flänsen. Mot muttern skall nylobbrickan sitta.

Du ser om du har dragit åt kopplingen för hårt om gummipackningen kryper utåt. Gummipackningen kommer krypandes innan glaset spricker. Jag tror faktiskt att kopplingen ger sig innan glaset förutsatt att glaset inte har några försvagningar.

Men jag håller med Nicklas dra med handkraft och spänn sen lite extra med ett verktyg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag drog åt den för hand och endast lite lätt med polly! ska prov trycka imorgon, så får se då om det läcker, och får då dra åt lite till.

Men tack för alla tipps

föresten tror ni det är för tidigt att prov trycka limmade akvariet för 5 dagar sedan?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att förtydliga det hela, så har jag faktiskt haft mutter både på in och utsidan och det fungerade utan problem !

(under förutsättning att gummipackningen sitter på samma sida som flänsen)

Om man tänker efter lite, så förstår man även varför det fungerar !

Jag skrev att man kan testa och inte chansa.

Att chansa är ingenting, som jag attraheras av !

Ja känner man för det så kan man ju alltid chansa.........
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då måste du ha gjort fel !

Satte du verkligen gummipackningen på fläns-sidan ?

Du får inte sätta plastbricka+gummipacking på flänssidan,

utan bara gummipackningen.

Nä bara prova du på..

Säkert folk som väntar längre, men har själv inte gjort det med bra resultat..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag drog åt den för hand och endast lite lätt med polly! ska prov trycka imorgon' date=' så får se då om det läcker, och får då dra åt lite till.

Men tack för alla tipps

föresten tror ni det är för tidigt att prov trycka limmade akvariet för 5 dagar sedan?[/quote']

fler råd angående prov tryckning

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...