Gå till innehåll

Låsning


dule

Rekommenderade inlägg

tycker ändå att det ska vara du som låser trådarna wrang.pm,et jag fick här om dan om raderat inlägg,var under all kritik,jag vet att du aldrig skulle skriva i sådan översittarton,första gången jag fått en tråd raderad,och blir behandlad som nåt hunden

släpat in.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att moderatorena skall enbart plocka bort inlägg som är direkt olämpliga.. påhpopp och klara lagbrott..

Inlägg som är tveksamma och hela trådars existens tycker jag nog wrang själv bör radera/låsa... eller så får ni ha väldigt klara riktlinjer så att det inte blir liknande lägen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett förslag: (som används på flera andra ställen jag varit och diskuterat på)

1. Via en knapp kan moderator/medlem anmäla ett inlägg/tråd till en admin / moderator

2. Moderatorn / admin tar itu med det anmälda, vilket den får upp i en lista "anmälda och ej behandalde ämnen".

I det här fallet hade JMAONE anmält det inlägget/tråden. Sedan hade en annan moderator / admin fått ta ställning till om anmälningen skulle gå igenom eller inte.

Då kan ingen "enskild" individ (läs: modertor) förrutom administratörer påverka direkt.

Anmälningar kan gälla allt från påhopp, till trådar som ligger fel etc.

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I vänster nedkant på varje publicerat inlägg finns en varningstriangel. Den är till för att ALLA skall kunna hjälpa till med att uppmärksamma olämpliga inlägg.

Jag använde den i samband med att Lysröret blev bannad och jag borde använt den i går i samband med ett inlägg / påhopp av Frida. Och jag har inte reagerat över något annat de sista dagarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att bara Christian skulle kunna gå in och låsa inlägg tror jag inte vore bra. Han kan ju trots allt inte vara påloggad dygnet runt. Tanken med att ha ett par moderatorer är ju just att de ska kunna hjälpa varandra.

Att låsa ett inlägg för att de ska kunna prata ihop sig anser jag vara en ganska vettig åtgärd om en moderator känner sig tveksam. Att deleta eller mer hade varit att överreagera. Just i det här fallet tror jag nog att tråden hade öppnats igen för den var harmlös i mina ögon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dykaren. Jag har själv modat på forum och får inte mod agera så finns det ingen anledning att de finns och det är inte alltid så lätt att vara mod då inte allt är svart eller vitt.

Låt mod få arbeta som de skall. Diskutera sakfrågor angående hur de agerar men varför personangrepp? Har ni retat upp er på en person så fungerar PM till Admin/mod alldeles utmärkt. Angreppet på JMAONE i denna tråd tycker jag är under all kritik.

Anser inte admin att ett mod gör ett bra arbete så utgår jag från att han/hon tar ett samtal med berörd mod.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...