Gå till innehåll

Låsning


dule

Rekommenderade inlägg

Nu är jag inte riktigt med tror jag...

JMAONE låste fiends tråd ang. aquapro2000 med hänvisning att dem inte är ens annonsörer här.

Ända vi gjorde i tråden var att diskutera våra erfarenheter om en viss handlare + diskuterat lite PVC. Varifrån kom skälet till låsningen? Man känner att så fort någon börjar prata om någon affär är det munkavel på! Varför är ni så rädda? Vad har hänt med yttrandefriheten?

Dela gärna med Er resonnemang bakom detta...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta suger och Stasi wannabee'n Jonas är en klant! Konstigt att han inte har låst fler trådar där t.ex Ebay och fastlight har nämts och diskuterats. Jag vet inte om jag ska hänga här eller strunta i hela Guiden för nu börjar detta forum bli sponsorernas lilla klubb med oinskränkt makt.

23_15_15.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

JMAONE kan du inte diskutera med de andra moderatorerna innan du på detta klumpiga sätt låser trådar. Dina låsningar stämmer inte vad som brukar vara praxis på detta forum.

Är det inte solklara övertramp så är det väl bättre att behålla den fina stämningen som finns på forumet istället för all irritation som omotiverade låsningar skapar. /Per

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

JMAONE kan du inte diskutera med de andra moderatorerna innan du på detta klumpiga sätt låser trådar. Dina låsningar stämmer inte vad som brukar vara praxis på detta forum.

Är det inte solklara övertramp så är det väl bättre att behålla den fina stämningen som finns på forumet istället för all irritation som omotiverade låsningar skapar. /Per

Kunde inte sagt det bättre!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

instämmer med övriga,det är sån här "leka polis"moderatorer som sabbar stämmningen,så länge ingen hänger ut handlare ska det vara ok att diskutera,

tycker det finns kompetenta personer här som borde ta över,rösta fram moderatorer

eller låt nån som tänker före ta över!!!Petrol gör ett bra jobb tex,flyttar trådarsom kommer fel,mm som hör moderatorerna till,låt endast wrang ha befogenhet att låsa trådarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aaargh. Att man inte kan låta fri handel få vara fri?

Om butik "X" annonserar och betalar pengar för det och blir omkörd av butik "Y" som inte annonserar, men att kunder drar sig dit hellre än till andra ställen... vad spelar det för roll??

Att en annonsör som förser SVG med pengar för överlevnad plötsligt överger sin annonsering måste ju vara beklagligt på sitt sätt, men det motiverar f-n imej inte olika former av censur genom låsning osv.

Varför har SVG t.ex Aquapro2000 länkat under "länkar"??

Dubbelmoral i all ära.

Skärpning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är den enda policyn jag har svårt att fatta med forumet. Jag kommer ihåg att jag rekommenderade en butik i GBG för över ett år sedan som tydligen inte var en sponsor och man sa till mig att omedelbart ta bort namnet på affären. När jag ställde mig frågande till detta fick jag uppmaningen att jag kunde söka mig till ett annat forum om det inte passade. Detta är dock det enda rent dåliga med forumet i min mening, och jag trodde inte detta beteende fanns kvar. Att sponserna ska synas är väl en självklarhet, det är det de betalar för, men att inte få rekommendera en konkkurent är att gå för långt. Jag kan delvis föstå om det hade skrivits något rent negativt om en butik.

Men att börja kalla folk för namn tycker jag är att gå för långt. Vi får vänta och se vad Wrang säger om det här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Många reaktioner... Det var verkligen inte mening att smutskasta jmaone, jag ville bara ha förklaring till munkaveln då jag inte riktigt förståg.

En annonsör betalar för at synas (därav banners etc) men jag tvivlar STARKT att detta forums policy är att mörklägga åsikter om andra affärer bara för att dem inte stödjer guiden. (Därav Svärds stassi inlägg; som var ju ökänt för sina mörkläggningar :))

Säkert finns det vissa affärer som inte ens vet att guiden existerar. Om så är fallet borde inte moderatorns uppgift vara att kontakta affären och säga något i stil med: "Hej, många av våra medlemmar tycker att ni gör ett bra jobb därav skulle vi gärna vilja att Er affär syns ännu bättre för alla våra besökare. För en symbolisk summa kan det bli verklighet..."

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju det jag menar. Så vitt jag vet betalas det för en reklamplats och inget mer... eller har jag/vi missat något vitalt i detta?

Jag kan till en viss del förstå annonsörerna att dom inte gillar att bli uthängda i en forumtråd, om dom betalar pengar för att få ha en annons på samma ställe. Samtidigt tycker jag det är lite märkligt att man då inte tar och skärper till sig och tar till sig det som konstruktiv kritik än att bara sätta sig i ett hörn och tjura, samt anmäla till SVGs moderatorer. Rena dagisfasonerna i så fall.

Om det nu så vore, vore det inte rätt av den annonsören att kliva fram offentligt och förklara varför uppkomsten till denna fasansfulla händelse har blivit? Är det så att dom har blivit illa bemött så får dom ju skärpa sig, eller hur?

Har det skett en förändring sedan den händelsen så är det ju verkligen på sin plats att kliva ut offentligt och verkligen förklara att dom har skärpt sig/skaffat bättre inventarier/osv.

Liknande saker hittar man i dagstidningar varje dag och jag ser inte varför inte samma praxis skulle kunna vara lämpligt på ett publikt forum? Läs biltidningar, som exempel...

Det hela blir ju verkligen fängslat om vi alla läsare ska behöva hålla band på sig varenda gång man ska försöka kommentera erfarenheter av butiker. Sedan är det väl egentligen upp till var och en att ta allt med en nypa salt (ordvits!), att var och en har en egen uppfattning om vad "bra" eller "dåligt" innebär.

Är det flera som har samma uppfattning, vid olika tillfällen, då kan det ju vara värt att tänka efter ytterligare en gång innan man gör affär.

Förstår inte varför det ska vara svårt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Peronligen tycker jag också att detta är helt sjukt.

Jag tycker att man borde få diskutera alla företag, även dom som inte är onnonsörer.

Tycker även man borde få skriva både bra och dåliga saker om företag, utan att inlägg raderas.

I detta fall så fanns ju absolut ingen kriutik ens om företaget, utan man diskuterade hur frakten fungerade. det är väl väldigt bra om övriga konsumenter här får reda på hur frakten fungerar från detta företag så fler kan beställa.

Tycker detta tenderar till facism ffs...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte så ofta som man håller med Svärd,

men den här gången gör jag faktiskt det.

Får man inte ställa en privat fråga om fraktkostnader på detta forum,

utan att leverantören måste annonsera på SG?

Gäller det bara tyska leverantörer eller även amerikanska och danska ?

Är man moderator, så ska man väl bara låsa trådar vid tydliga övertramp

och vara relativt restrektiv med sådant.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter just nu och avvaktar lite för att se hur det hela hänger ihop.

Det kanske är otydliga instruktioner bland "moderators" om vad man ska spärra vad man ska göra?

Kanske är det så att det har sagts saker "bland dem högre" och dessa har tolkats olika bland moderators? Kanske är det en sak som JMAONE själv tog tag i genom en egen tolkning av hur han upplever att SG ska drivas och det i så fall blir en självbevarelsedrift?

Detta är bara spekulationer och bara JMAONE som har svar på.

Tänk denna hypotetiska situation:

SG dras med skulder och höga utgifter. Annonsörerna hotar att dra sig ur för att alla lix bara "köper i tyskland" och att dem säger att det är omöjligt konkurrera med dem. Detta skulle innebära att SG kanske måste läggas ned eller kraftigt reduceras. JMAONE ser nu idag att det diskuteras ang Tyska sidor och att många beställer därifrån och peppas att fortsätta göra det. En självbevarelsedrift att behålla inkomsterna till SG kommer igång och de oklara och ej helt genomdiskuterade "reglerna" bland moderators tolkas på ett sätt som går i linje med självbevarelsedriften och tråden låses direkt ned för att inte göra skadan "värre" medan JMAONE rådslår med övriga moderators.

Nu ska jag steka köttbullar och koka pasta. Lämnar saltvärlden för några minuter =)

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter just nu och avvaktar lite för att se hur det hela hänger ihop.

Det kanske är otydliga instruktioner bland "moderators" om vad man ska spärra vad man ska göra?

Kanske är det så att det har sagts saker "bland dem högre" och dessa har tolkats olika bland moderators? Kanske är det en sak som JMAONE själv tog tag i genom en egen tolkning av hur han upplever att SG ska drivas och det i så fall blir en självbevarelsedrift?

Detta är bara spekulationer och bara JMAONE som har svar på.

Tänk denna hypotetiska situation:

SG dras med skulder och höga utgifter. Annonsörerna hotar att dra sig ur för att alla lix bara "köper i tyskland" och att dem säger att det är omöjligt konkurrera med dem. Detta skulle innebära att SG kanske måste läggas ned eller kraftigt reduceras. JMAONE ser nu idag att det diskuteras ang Tyska sidor och att många beställer därifrån och peppas att fortsätta göra det. En självbevarelsedrift att behålla inkomsterna till SG kommer igång och de oklara och ej helt genomdiskuterade "reglerna" bland moderators tolkas på ett sätt som går i linje med självbevarelsedriften och tråden låses direkt ned för att inte göra skadan "värre" medan JMAONE rådslår med övriga moderators.

Nu ska jag steka köttbullar och koka pasta. Lämnar saltvärlden för några minuter =)

Mvh Fredrik

Ja det är ju iofs sant.. finns alltid flera sätt som det kan gått till på. man kanske inte skall vara alltför snabb på att döma personer.

Hursomhaver måste detta få en lösning som Wrang säger så att det inte uppstår igen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om så ÄR fallet då borde admins ha gått ut med den informationen. Då hade vi tänkt på detta och även (om möjligt) gett vårt stöd på ett eller annar sätt... Jag tror att dem flesta här känner så, om inte, så ber jag om ursäkt för att ha dragit alla över samma kam.

Hur som helst känns frågan viktig för framtiden.

Om SGs existens står på spel så säg till och håll inte oss i skuggan, för jag TROR att vi medlemmar med vår breda spektra av kunskaper/erfarenheter/yrken kan göra mer nytta än skada i denna situation!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...