Gå till innehåll

Aquaria Vattenmuseum - Stockholm


Tedb

Rekommenderade inlägg

Aquaria Vattenmuseum på Djurgården!

Djurgården

Falkenbergsgatan 2

115 21 Stockholm

tel 08-660 90 89

fax 08-660 70 03

info@aquaria.se

Hemsida:

http://www.aquaria.se

Var å besökte huvudstaden en kortis o passade på att besöka Aquaria vattenmuseum.

Här kommer lite blandade bilder.

Bild 1. Första åtgärden när man kommer till hotellrummet Zappa lite med fjärren i sängen.

Bild 2. Min kära flickvän i soffan.

Bild 3. Entre till Aquaria (kostade 80 spänn inte farligt alls)

Bild 4. Först kom man till nån rengskogs del men efter den fanns akvariumen.

Bild 5. Jag titta på dom o dolksvansarna titta på mej.

Bild 6. Haj hade dom med 3 st tror jag.

Bild 7. Där fanns två muränor här e en bild av en av dom

Bild 8. Drakfisk fanns naturligtvis.

Bild 9. 2 st platax i väldigt litet akvarium ( va de inte bråk om nån kampfisk för ett tag sen)

10. I en guldfisk liknande liten knopp hade de stoppat en sten med stora glasrosor och små rörmaskar.

11. Närmare bild på stenen med glasrosorna som fått hedersplats (underligt)

12. Vackra sjöstjärnor hade dom.

13. låååååååång snok hehe.

14. Fint kar med mjukisar hade dom med.

15. Och en massa majano och alger

På de stora hela så var de fint men jag fattar inte att man inte sköter karen bättre och att de har så små kar till fisk. Värt ett besök ja kanske men de finns butiker som har mer att visa upp i dagsläget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fina bilder =)

Tråkigt att sådana här ställen inte finns här uppe.

Dom hade tidigare ett tropikarium i Övik men det la ner, så nu finns det abolut inget roligt att titta på här uppe.

Har starkt funderat på att flytta till sthlm eller gbg.

Ingen som vet om det söks barnskötare där nere och finns en ledig 1:a till mig ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.aquaria.se/swe/start.html

karta.jpg

Aquaria är intressant även utöver saltdelen. Både vuxna och barn brukar uppskatta ett besök. Det mest intressanta tycker jag är den konstgjorda bäcken som leder ut i vattnet där lax och öring går in och ställer sig.

weboring.jpg

Bland annat denna 11 kilos öring hoppade in för något år sedan. Fisk kläms på rom varje år.

Aquaria ligger brevid Wasa-museet för den som är intresserad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var där med en akvarieförening på privat visning för ett antal år sedan. Jättekul att höra hur dom ordnade till allt en gång i tiden. Bla. så åkte dom till Amazonas och plockade en hel container full med växter mm till regnskogsdelen. Saken var dock den att det tog flera månader innan containern kom fram så allt levande var dött. De tog dock till vara på en massa frön som de sedan drev upp.

Vid demonstrationen av saltdelen fick vi tyvärr inte tillstånd att titta på anläggningen som underhåller karen vilket var tråkigt..

Det fick däremot när vi var på Skansenakvariet:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att Peter missat detta akvarium gjorde att jag kom att tänka på att det borde finnas en avdelning som vi kan länka och tipsa till publika akvarium!

Ja det tycker jag skulle vara en jättebra idé. Kanske även från utländska akvarier man besökt med en liten recension och ev bilder?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...