Gå till innehåll

Tropicarium - Kolmården


Draedon

Rekommenderade inlägg

Tropicarium AB

618 93 Kolmården

Öppet ALLA dagar utom Julafton.

För information: Telefon: 011 - 39 52 50 - Fax: 011 - 39 52 69

Hemsida: http://www.tropicarium.se/

Lite bilder tagna av mig vid besök, finns mer än fisk där.. krokodiler, grodor, apor, reptiler u namet it...

Bättre sent än aldrig! :)

Var till Kolmården över en helg på en liten mini-semester i somras.

Fick låna med mig min kusins Canon EOS 10D med lite olika objektiv.

OBS! Detta var första gången jag fotade med systemkamera, hade fått en snabbkurs a la 15min innan vi åkte. Så killen bakom kameran fotar hellre än bra ;)

Valde ut några få bilder, fotade jäkligt mycket den helgen.. fyllde 2st. 2 gigs kort + ett 512mb kort i lillkameran. :)

Tyckte det var rätt lurigt att fota genom dessa akryl glas när man är nybörjare utan större koll... men lite bilder blev det.. håll till godo!

Först några bilder på min favorit, draken. Den var riktigt social och poserade för massa bilder.

drake.jpg

drake2.jpg

drake3.jpg

Sen en annan häftig filur som jag fattade tycke för, har honom även som avatar :)

haj.jpg

haj2.jpg

hajen.jpg

hajen2.jpg

Känns lite konstigt att posta bilder på en rocka efter vad som händer allas vår mr. Irwin (RIP)...

rocka1.jpg

rocka2.jpg

Väl inne på Kolmårdens djurpark var det sälarna som var roligast att försöka fota.

sael.jpg

sael2.jpg

Det var en tuff dag för en 1-årig tjej, hon slocknade i vagnen till slut.. men innan hon somnade så lovade pappa att hon skulle få en "liten" sovenir. så klart väljer den rara ungen en mjukis-palett a la 599,-. då var det bara för mig att öppna plånboken och stå för mitt ord.. :)

tuva_doris.jpg

Drar mitt strå till stacken :)

__________________________________

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Roligt med bilder därifrån :smiley20: lägg gärna upp mer bilder om du har.

MVH/ Andreas

fotade bara raw.. det är så jobbigt att mecka in dom. Nya bilder får ni nästa år när vi åker dit igen ;)

Är du säker på att mjukispaletten inte var till pappa endå? ;)

fina bilder.

Ok.. jag erkänner.. pappa kanske "råkade" styra in sin dotter till hyllan med ocellaris och palett mjukdjur ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...