Draedon Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Tropicarium AB618 93 KolmårdenÖppet ALLA dagar utom Julafton. För information: Telefon: 011 - 39 52 50 - Fax: 011 - 39 52 69Hemsida: http://www.tropicarium.se/ Lite bilder tagna av mig vid besök, finns mer än fisk där.. krokodiler, grodor, apor, reptiler u namet it... Bättre sent än aldrig! Var till Kolmården över en helg på en liten mini-semester i somras.Fick låna med mig min kusins Canon EOS 10D med lite olika objektiv.OBS! Detta var första gången jag fotade med systemkamera, hade fått en snabbkurs a la 15min innan vi åkte. Så killen bakom kameran fotar hellre än bra Valde ut några få bilder, fotade jäkligt mycket den helgen.. fyllde 2st. 2 gigs kort + ett 512mb kort i lillkameran. Tyckte det var rätt lurigt att fota genom dessa akryl glas när man är nybörjare utan större koll... men lite bilder blev det.. håll till godo!Först några bilder på min favorit, draken. Den var riktigt social och poserade för massa bilder.Sen en annan häftig filur som jag fattade tycke för, har honom även som avatar Känns lite konstigt att posta bilder på en rocka efter vad som händer allas vår mr. Irwin (RIP)...Väl inne på Kolmårdens djurpark var det sälarna som var roligast att försöka fota.Det var en tuff dag för en 1-årig tjej, hon slocknade i vagnen till slut.. men innan hon somnade så lovade pappa att hon skulle få en "liten" sovenir. så klart väljer den rara ungen en mjukis-palett a la 599,-. då var det bara för mig att öppna plånboken och stå för mitt ord.. Drar mitt strå till stacken __________________________________ Citera
Lasse Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Den prickiga hajen på fjärde bilden är Linus (en zebrahaj) - utlånad från Universeum. Kul att se honom igen.... Tack draedon.MVH Lasse Citera
Clownen Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Fina bilder, tack för att du delade med dig. Paletten var inte dålig heller . Citera
Andreas K Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Roligt med bilder därifrån lägg gärna upp mer bilder om du har.MVH/ Andreas Citera
addo Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Är du säker på att mjukispaletten inte var till pappa endå? fina bilder. Citera
Draedon Postat 23 september 2006 Författare Postat 23 september 2006 Roligt med bilder därifrån lägg gärna upp mer bilder om du har.MVH/ Andreasfotade bara raw.. det är så jobbigt att mecka in dom. Nya bilder får ni nästa år när vi åker dit igen Är du säker på att mjukispaletten inte var till pappa endå? fina bilder.Ok.. jag erkänner.. pappa kanske "råkade" styra in sin dotter till hyllan med ocellaris och palett mjukdjur Citera
petnym Postat 7 januari 2008 Postat 7 januari 2008 Tropikarium sägs nyligen ha renoverat sitt korallrevsakvarium. (källa). Någon som varit där, sedan detta skett?PsHär finns mina egna bilder (mest makro) från Tropicarium som är något eller några år gamla. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.