fiend Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Jörgen, ska du starta upp ett nytt saltvattensakvarie nu? Där ser man! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 en salaris till att käka alger,kul att se på oxå Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 28 september 2006 Författare Dela Postat 28 september 2006 Jörgen, ska du starta upp ett nytt saltvattensakvarie nu? Där ser man!Jo känner att ajg inte kan hålla mig Dels är det fiskar som jag vill ha som jag inte kan ha i revakvariet, och dessutom är det ett par mjukkoraller jag vill ha, och jag har bestämt mig för att bara ha stenkoraller och ricordeaskivanaemoner i den stora burken.Så då får xenia, stjärnpolyper, discosomaskivisar och div mjukoraller vara i "fish only" karet, med lite rovigare fiskar blir ett low tech med lysrör bara... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 28 september 2006 Författare Dela Postat 28 september 2006 Blir nog antingen en salarias eller en bicolorblenid till att käka algerna. men frågan är då när jag köra igång med UltraLith om alla alger försvinner om dom svälter ihjäl?Sen funderar jag på en sån sand"ätande" fisk som får röra om på botten och hålla gruset vitt.Ett chromis stimm. hmm, jag vet inte har aldrig fastnat för den fisken, tycker den ser ganska trist ut, men kanske nått jag missat? Hmm kom på en annan kirurg jag har sett förut, samma släkte som hawaiensis, den har en gul ring runt ögat, vad heter den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Klubbsson Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Du ska nog inte räkna med att en bicolorblenid käkar så mycket alger, den tar alger men är samtidigt en ganska liten firre. Fast den är cool och värd att ha bara därför. En Lo vulpinis Fox Face kan ju vara ett alternativ, käkar mycket grönt men klarar sig hyfsat om de försvinner från akvariet. Salarisen kan ha svårt att klara sig om algerna tar slut (min ser ut som en falukorv...)Valenciennea puellaris är en bra grustuggare.Sillen, kul att din Z Scops blev kompis med din gula krirurg, min guling blev ihjälslagen efter 3 dagar.... Men Scopsen är ju bra snygg när dom färgar ut och får sina svaga ränder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Jo känner att ajg inte kan hålla mig Dels är det fiskar som jag vill ha som jag inte kan ha i revakvariet, och dessutom är det ett par mjukkoraller jag vill ha, och jag har bestämt mig för att bara ha stenkoraller och ricordeaskivanaemoner i den stora burken.Så då får xenia, stjärnpolyper, discosomaskivisar och div mjukoraller vara i "fish only" karet, med lite rovigare fiskar blir ett low tech med lysrör bara...Då skulle ju Eriks och mitt 540 passa utmärkt det är ju lika stort som ditt nuvarande och för en bra peng!Redan kört saltvatten i det så.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Klubbsson: Käkar inte Vulpinis fox face även på koraller och rörmaskar, smådjur etc?Eller har jag förväxlat den med en liknande fisk. En pincettfisk kanske? Hmm..Mvh Fredrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Min erfarenhet kring Salarias fasciatus är att antingen är dom lövtunna med insjunkna magar, eller så är dom så fet och runt om magen att dom ser ut att spricka. Verkar dåligt med något mellanläge och det känns nästan som att dom har en reptilhjärna... äta-skita-sova.Se upp med att ha flera, vi hade 3st i 1920L burken och det var en för mycket. (mobbing) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Addonic Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Hmm kom på en annan kirurg jag har sett förut, samma släkte som hawaiensis, den har en gul ring runt ögat, vad heter den?Den heter "Ctenochaetus strigosus" skall själv hämta min imorgon... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 28 september 2006 Författare Dela Postat 28 september 2006 Då skulle ju Eriks och mitt 540 passa utmärkt det är ju lika stort som ditt nuvarande och för en bra peng!Redan kört saltvatten i det så..Tackar för erbjudandet, men det blir nog svårt att pula in det också i min lilla lya... får nog bara plats med ett 253 liter eller nått med specialmått, skall stå där bänken med ormterrariet står idag...Den heter "Ctenochaetus strigosus" skall själv hämta min imorgon...Tackar, så hetta den ja =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Jörgen: Äsch.. du får kapa bort nåt annat istället.Hur coola fiskar kan du ha i ett "fish only"-akvarie på 250L. Det är ju tom mindre än mitt refugium sen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 28 september 2006 Författare Dela Postat 28 september 2006 Hehe, ja inte så mkt att göra åt när man bor såhär trångt :/Hehe ne kommer inte kunna ha nå stora kejsare direkt :/ men hade tänk ett par dvärgkejsare, nån liten drake, och nån liten muränasort.. sen då lite vildväxande mjukkoraller Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Tror det blir häftigt Jörgen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 28 september 2006 Författare Dela Postat 28 september 2006 Hur är det med drakar i revkar? finns det så små draksorter att dom inte äter ocellarisclowner?Om jag kommer ha en tryckare i FO karet så har jag hört att tryckare och drakar inte går ihop ,och då kanske jag låter en drake gå i revkaret istället för dvärgkejsarna..om det funkar tro? =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 jag har en dvärg,matar man dom ordentligt så funkar det,om det inte är för små clowner Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 28 september 2006 Författare Dela Postat 28 september 2006 oki =) vilken sort är det du har? =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Dendrochirus zebra,trevlig firre men lite lat,handmatar den ,jag har haft den sen i vårasoch den har varken rört fisk eller räkor.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=9388&page=8https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=9388&page=7 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 28 september 2006 Författare Dela Postat 28 september 2006 oki.. ja kanske man skulle låta en sån gå i revakvariet då får försöka köpa fullväxna ocellaris om det går att få tag på så borde det ju va lugnt Matar du den med räkor eller? du har aldrig råkat sticka dig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 jag matar med frysmix,räkbitar med skal,små fiskfile-bitar,det sägs ofta att drakar dör av för ensidig mat,den tar även pellets när den är riktigt hungrig.nej jag har aldrig stuckit mig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 28 september 2006 Författare Dela Postat 28 september 2006 okidoki.. tack för svaren =)Det skall jag fundera på då tycker drakar ser så charmiga ut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 dom är fantastiskt charmiga,följer en när man kommer in i rummet,och tittar med hundvalpsögon,för att man ska ge mat.ska bli jäkligt kul att se ditt kar igång,du verkar ha tänkt igenom det mesta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 28 september 2006 Författare Dela Postat 28 september 2006 Hehe... ja jag sitter bara nu har har typ panik för att jag vil ju börja stoppa i alla fiskar och koraller Och nu sitter jag ju redan och planerar nästa akvarium Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 ja,snubbla inte på mållinjen nu,när du gort allt rätt hittils,men det är ju klart man blir sugen.jag vet:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 28 september 2006 Författare Dela Postat 28 september 2006 ja,snubbla inte på mållinjen nu,när du gort allt rätt hittils,men det är ju klart man blir sugen.jag vet:)Hehe jo.. Ne kommer vänta iallafall 1 månad till innan jag stoppar i nått levande förutom kanske nån skivanemon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 28 september 2006 Författare Dela Postat 28 september 2006 en till fråga: hur är denna kejsare mott stenkoraller?http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=404 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.