Gå till innehåll

Fisk till 540


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

Jörgen, ska du starta upp ett nytt saltvattensakvarie nu? :D

Där ser man!

Jo känner att ajg inte kan hålla mig :P

Dels är det fiskar som jag vill ha som jag inte kan ha i revakvariet, och dessutom är det ett par mjukkoraller jag vill ha, och jag har bestämt mig för att bara ha stenkoraller och ricordeaskivanaemoner i den stora burken.

Så då får xenia, stjärnpolyper, discosomaskivisar och div mjukoraller vara i "fish only" karet, med lite rovigare fiskar :D

blir ett low tech med lysrör bara...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir nog antingen en salarias eller en bicolorblenid till att käka algerna. men frågan är då när jag köra igång med UltraLith om alla alger försvinner om dom svälter ihjäl?

Sen funderar jag på en sån sand"ätande" fisk som får röra om på botten och hålla gruset vitt.

Ett chromis stimm. hmm, jag vet inte har aldrig fastnat för den fisken, tycker den ser ganska trist ut, men kanske nått jag missat? :P

Hmm kom på en annan kirurg jag har sett förut, samma släkte som hawaiensis, den har en gul ring runt ögat, vad heter den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska nog inte räkna med att en bicolorblenid käkar så mycket alger, den tar alger men är samtidigt en ganska liten firre. Fast den är cool och värd att ha bara därför. En Lo vulpinis Fox Face kan ju vara ett alternativ, käkar mycket grönt men klarar sig hyfsat om de försvinner från akvariet. Salarisen kan ha svårt att klara sig om algerna tar slut (min ser ut som en falukorv...)

Valenciennea puellaris är en bra grustuggare.

Sillen, kul att din Z Scops blev kompis med din gula krirurg, min guling blev ihjälslagen efter 3 dagar.... Men Scopsen är ju bra snygg när dom färgar ut och får sina svaga ränder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo känner att ajg inte kan hålla mig :P

Dels är det fiskar som jag vill ha som jag inte kan ha i revakvariet, och dessutom är det ett par mjukkoraller jag vill ha, och jag har bestämt mig för att bara ha stenkoraller och ricordeaskivanaemoner i den stora burken.

Så då får xenia, stjärnpolyper, discosomaskivisar och div mjukoraller vara i "fish only" karet, med lite rovigare fiskar :D

blir ett low tech med lysrör bara...

Då skulle ju Eriks och mitt 540 passa utmärkt :) det är ju lika stort som ditt nuvarande och för en bra peng!

Redan kört saltvatten i det så..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min erfarenhet kring Salarias fasciatus är att antingen är dom lövtunna med insjunkna magar, eller så är dom så fet och runt om magen att dom ser ut att spricka. Verkar dåligt med något mellanläge och det känns nästan som att dom har en reptilhjärna... äta-skita-sova.

Se upp med att ha flera, vi hade 3st i 1920L burken och det var en för mycket. (mobbing)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då skulle ju Eriks och mitt 540 passa utmärkt :) det är ju lika stort som ditt nuvarande och för en bra peng!

Redan kört saltvatten i det så..

Tackar för erbjudandet, men det blir nog svårt att pula in det också i min lilla lya... får nog bara plats med ett 253 liter eller nått med specialmått, skall stå där bänken med ormterrariet står idag...

Den heter "Ctenochaetus strigosus" skall själv hämta min imorgon...

Tackar, så hetta den ja =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det med drakar i revkar? finns det så små draksorter att dom inte äter ocellarisclowner?

Om jag kommer ha en tryckare i FO karet så har jag hört att tryckare och drakar inte går ihop ,och då kanske jag låter en drake gå i revkaret istället för dvärgkejsarna..

om det funkar tro? =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...