Gå till innehåll

Inspiration och råd till nytillskott!


nelson

Rekommenderade inlägg

Hejsan!

Jag har ett 300liters panorama. Invånare är: 1st Palett, 1st Flavenses, 1st Acanthurus nigricans, 2st svarta clowner, 1st hexataenia Pyjama.

Funderar på att skaffa några fiskar i helgen.

Har själv funderat på:

1st kirurg kanske en xanturum.

5st mindre fiskar för ett stim, funderat på anthias men de verkar svåra att hålla, kan även tänka mig damseller eller liknande.

1st fairy Wrasse

Jag skulle gjärna få några råd om fiskar som skulle funka ihop med mina.

Tacksam för råd!

Hls Nelson

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta att jag jag skriver sånt som egentligen inte hör till tråden.

Men jag startade för ca 1 månad sedan en tråd om hur stort akvarium man behöver för att hålla en gul kirurg eller liknande kirurg, svaret jag fick vart att ett standard 540 l kar är i minsta laget.

Ändå läser jag massa trådar om folk som har flera kirurger i typ 250 liters kar, och ingen verkar reagera.

Så, kan jag ha en flavesense i mitt nya 300 liter tro?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har en del "tang-police's" här oxå.

Jag har en gul kirurg i mitt kar som är ca 290l. Den är iofs endast 6-7cm men men..

Tror rekommendationen i de flesta böcker ligger mellan 55g-75g (200-300l) Kollar du med onlineaffärer så är det nog ännu mindre, men dom är ju intresserade av att sälja.

Sen är det självklart så att större alltid är bättre...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pimo: Rekommendationerna gäller ju när de blir fullvuxna. Det tar dock ett tag innan de blir det, så köp du dig en gul kirurg. :) Har en själv och det är verkligen en vacker fisk!

Har 3 kirurger i mitt Percula 90 och de samsas för det mesta, ibland om jag håller på med något i karet så kan de fajtas lite då de trängs i andra änden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...