ppihlstrom Postat 12 mars 2007 Postat 12 mars 2007 ang. vattenbyten så finns det väl lite olika åsikter om det (som med så mycket annat). Själv byter jag vatten en gång per månad, ca 20% av vattenvolymen och det verkar vara ganska lagom för mina värden ligger stabilt, och allt ser ut att må bra.för övrigt får jag hålla med övriga om att det börjar ju bli riktigt snyggt i din burk nu! Citera
Malta Postat 12 mars 2007 Författare Postat 12 mars 2007 ang. vattenbyten så finns det väl lite olika åsikter om det (som med så mycket annat). Själv byter jag vatten en gång per månad, ca 20% av vattenvolymen och det verkar vara ganska lagom för mina värden ligger stabilt, och allt ser ut att må bra.för övrigt får jag hålla med övriga om att det börjar ju bli riktigt snyggt i din burk nu!Okej låter väl vettigt. I mitt söt vatten byter jag 10% var tredjevecka. Fast där mäter jag inga värden Tack för att du tycker det ser snyggt ut! Jag tycker det ser lite plottrigt ut, men det tar tid för djuren att växa Citera
Holma Postat 12 mars 2007 Postat 12 mars 2007 Hej PeterJag byter ca 12liter varje vecka.Då brukar jag suga upp sanden och skölja ur den oxå...Fin burk Citera
Malta Postat 17 mars 2007 Författare Postat 17 mars 2007 Bilder. Varför är montiporan fortfarande så blek ?Stig ser du den bruna poran som du tyckte var i dåligt skick. Nu ser den jättefin ut hehe. Citera
oveb Postat 17 mars 2007 Postat 17 mars 2007 Är det bilden som luras eller står stenisen inte lite väl nära Xenia'n ?? Citera
Malta Postat 18 mars 2007 Författare Postat 18 mars 2007 Är det bilden som luras eller står stenisen inte lite väl nära Xenia'n ??Ja den står nära, men det beror på att jag flyttar dem hela tiden. För det bildas en del cyanobakterier som jag tar bort. Men det är nog sant, jag borde hitta en ny plats åt stenisen Actinodiscus sp, heter den skivanemon som uppkom! Citera
stigigemla Postat 18 mars 2007 Postat 18 mars 2007 Du bör inte flytta koraller. Det tar ett par veckor för dem att ställa in sig för ändrade strömnings- och ljusförhållanden. Så flyttar du en för att städa undan bör du ställa tillbaka den på samma plats och vänd åt samma håll som innan. Citera
L00P Postat 19 mars 2007 Postat 19 mars 2007 Fint ditt akvarium börjar bli nu.. , like it alot Jag har inte ens börjat med inkörningen..håller på o duttar med saltet nu.. Men jag har en död sten i ialla fall... så den tittar jag på tills jag tröttnar... och ser när saltet virvlar omkring o löses upp.. Citera
Malta Postat 20 mars 2007 Författare Postat 20 mars 2007 Fint ditt akvarium börjar bli nu.. , like it alot Jag har inte ens börjat med inkörningen..håller på o duttar med saltet nu.. Men jag har en död sten i ialla fall... så den tittar jag på tills jag tröttnar... och ser när saltet virvlar omkring o löses upp.. Komiskt haha . Trevligt att du kikade in här, hoppas läsningen var tillfredsställande. Citera
Malta Postat 12 april 2007 Författare Postat 12 april 2007 Osmos har nu införskaffats! Ingen aning om kapaciteten, dock saknas silikatfilter. Silikatfiltret bygger jag när jag orkar Citera
Alessandro Postat 23 april 2007 Postat 23 april 2007 här står de lite för stilla....fixa lite bilder pietro =) Citera
Malta Postat 25 juli 2007 Författare Postat 25 juli 2007 Här kommer lite nya bilder. kvallen duger.Som ni kan se har införskaffat 3 nya koraller. Orange, grön montipora. grön skivanemon. Från butiken OM :D Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.