Gå till innehåll

har ni någon fisk.....


crille

Rekommenderade inlägg

som ni verkligen retar er på,jag har en liten ilsken scopas,som jag skulle strypt om jag fick tag på den,den höll på i två dagar och terrade min nya pincett,ända tills pincetten

satte fart in i sidan på den,då mådde jag, jaja nu är scopasen from som ett lamm igen

skulle vara kul att höra om andra har fiskar som retar gallfeber på er

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Våran sjöborre har väl retat gallfeber på mej ett antal gånger... det sägs att de är revsäkra, men man blir lite nervös när den börjar klättra över koraller... Och river inredningen och så vidare. Har velat ta upp den och kasta bort den flera gånger, men jag har låtit bli... för samtidigt är den ju lite cool...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag hade en paccagnellae som jag gärna hade använt som bete på någon fisketur om jag fått tag i honom... han var kaxig som ett as och var på i stort sett allt i hela akvariet.. clowner, räkor you name it.. jag köpte en lysmata wurdemanni för att bli av med lite glasrosor och tror ni inte paccagnellae j*veln jagade runt räkan och sedan bet ihjäl den! då tänkte jag nästan hälla i ett par liter diesel i akvariet, bara för att komma åt honom :skrattar:

sen när jag flyttade akvariet passade jag på att göra mig av med den, sen lade killen ner sitt akvarium och nu bor den lilla saken hos min kusin. där blev den jagad av 2 stora kirurger och nu är den from som ett lamm :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ogillar starkt min A. Ocellaris-hona. Har haft ihjäl 2 L. Ambionensis och har förpassat en L. Debelius till ett litet utrymme längst bakom all sten. Sen biter hon mig konstant när jag stoppar händerna i vattnet. Betten känns helt klart. Har t.om. börjat blöda... grrr. Förstörde inredningen en gång också när jag höll på och fixade med en sten och hon bet mig så jag tappade den och rev halva inredningen. Måste vara dum som matar henne varje dag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick några bett av mina percula när jag höll på att bygga rev. Det var väl inga större problem men när en av dem hittade skinnfliken mella lång- och pekfinger var jag inte lika oberörd längre. Fast nu när jag har ett sår på fingret och inte går i karet har jag förlåtit dem.

I alla fall tills såret läkt och jag börjar bygga vidare....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade i en tidigare burk en röd korallväktare (Neocirrhites armatus) som tog sig an mina tridacnamusslor en efter en, genom att först bita av alla fästtrådar och sedan bita i den mjuka underdelen tills musslan dog. Sen var det dags för nästa. Omöjlig att fånga. Undvek alla fällor och när jag kom in i rummet med en håv bakom ryggen om så mitt i natten så försvann den in bakom en sten.

Sen hade jag två clowner som bet mig så fort jag satte ned handen. Råkade inte lika illa ut som Stig men man blev lika livrädd varje gång man stod och balanserade med en korall och så var det något som bet till. Rycker till tappade korallen o.s.v.

Inga polare precis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skoj klipp Crille!

Jag har oxå ett clownpar varav honan utövar den mest sataniska grad av ondska man kan föreställa sig...

Jag blir så rädd att man nästan gråter av ilska när 5cm-fisken biter mig så jag tappar, river, bryter sönder och bär mig åt som om jag höll kobror i burken.

En gång ryckte jag upp handen i mittstaget i ett gammalt kar och skar upp den rejält, lik förbannat åkte den i nya karet..

Men dom lägger ju ägg så det blir till att flytta över dom i ett annat kar där det går att ta hand om dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hade en korallväktar som jagade ihjäl ett antal fiskar för mig, bland annat två odonus niger som hoppade ur karet, kommer aldrig mera att köpa en sådan, mit kar var dock litet då bara 190 liter,, alla fiskar jag hade från början gick bra, men alla nya tog den jävlen död på!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en liten percula som biter mig konstant tills jag tar ur handen. Ingen fara än, den är bara 3 cm. Men den växer ju...

Hade en Paccagnelae också förut. Den mobbade allt och alla, t.o.m. kirurgerna har jag för mig. En Parasema låg död en morgon (men det kunde ju varit något annat också..) Måttet var rågat när han gick på min Amboinensis. Jag fick aldrig se räkan, utan den var förpassad till bakom pumpen. Lyckas faktiskt lura in fisken i håven, utan att riva inredningen.. (fick faktiskt lämna tillbaka den till butiken :) )

Min Premnas var inte att leka med heller. Han kunde flytta på stenar och koraller, om han tyckte att de inte passade utanför hans revir.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...