Gå till innehåll

Uppstarten, behöver idér och tips


Rasmus

Rekommenderade inlägg

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

ja, mer åsikter.. det är säkert sant det du säger, men vill höra mer åsikter. har 30 liter osmos vatten här framför akvariet i en tunna som ännu inte är saltat, men ska jag vänta så får jag väl ställa undan tunnan :)

Angående om du ska byta eller inte så skulle jag om karet varit tomt på liv gjort som Ramq säger och låtit det stå o ha sin gilla gång, men iom att du nu har fisk i det så tycker jag att du kan byta vatten med jämna mellanrum.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Halloj, tänkte jag skulle uppdatera här lite.

Trådalgerna var borta efter ca. 5 dagar, salaris o co gjorde verkligen ett bra jobb! men som man säger, är de inte de ena så är de de andra. har fått en hel del brunalger. vet inte riktigt var felet ligger. kan vara för mycket mat, men jag tycker inte jag har matat mycket. men kanske för mycket ändå av vad jag behövde göra. nu finns dom där och jag får försöka kirra en lösning för dom. varken salarisen eller sniglarna är speciellt förtjusta i dom. annars mår alla bra, dock har kirurgen varit lite stirrig senaste dagarna, han ser stressad ut, vet inte varför.. har inte fipplat något med karet. hoppas han lugnar sig snart.

Jmaone, tänkte om du var nyfiken på euphyllian som du ville ha som "försökskanin" så här kommer en bild på den och en på min andra korall.

Dom får ca. 4 ½ - 5 timmar MH / dag

Tjo

post-2031-14468913343611_thumb.jpg

post-2031-1446891334378_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Tjena Christian!

Det gick bra, köpte dom tre stenarna vi valde ut och byggde en revpelare. konstigt nog så behövde jag inte limmet. stenarna var perfect match! kolla bild på den i tråden "första invånarna".

tråkigt nog så har min palett antagligen fått prick, har inte en aning om vad jag ska göra åt detta. kör uv-c 24/7! är det något annat man kan göra? eller bara låta tiden ha sin gång?

Ha de! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Ville bara skriva att jag har ju tjatat en del om att jag vill att mina clowner skall ta en korall som bostad. Kanske att detta håller på att ske, en utav mina clowner har börjat spana in min gröna stjärn polyp. Han har ännu inte borrat sig in i den som jag vill att den ska göra, men han är där omkring en del och kikar.

hoppas hoppas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...