Gå till innehåll

Dunderhonung för burken


Christer T

Rekommenderade inlägg

Woow!! Att inte detta kommit förrän nu:

EASY-LIFE FLYTANDE FILTERMEDIUM

Easy-Life flytande filtermedium är 100% naturligt och säkert. Det innehåller inte

kemikalier, bakterier eller ezymer. Det är lämpligt för söt och saltvattensakvarium,

dammar och paludarium.

Easy Life behandlar och förebygger problem. Använd prudukten när du köper ny

fisk, underhåller akvariet, vid nystart av akvarium, vid transport och karantän, för

förbättring av vattenkvalitén, för att hålla vattnet stabilt, etc.

Vatten & Easy Life:

-Gör vattnet kristallklart

-Stimulerar Bio-filteraktiviteten

-Håller vattenkvalitén stabil; Tar bort tungmetaller, ammonium

-Tar bort kemikalier

-Binder upp rester av fiskmedicin

-Tar bort klor, kloramine

-Motverkar och bekämpar alger

-Saktar ned uppbyggnaden av fosfat, nitrat

-Avlägsnar farliga bakterier

-Stimulerar uppbyggnaden av nyttiga bakterier

-Avlägsnar dålig lukt

-Tillför syre.

Fiskar & Easy Life:

-Eliminerar och motverkar stress

-Förbättrar den fysiska motståndskraften

-Fiskarna visar sina färger starkare;- Fiskarna blir livligare

-Fiskarna äter mer

-Fiskarna tillfrisknar fortare efter sjukdom

-Förkortar karantänstiden

- Förebygger dödsfall vid transport

-Assisterar vid läkandet av bakteriella intektioner

-Förhindrar bakteriella infektioner

-Skyddar fiskarnas slemlager

-Förbättrar lekvilligheten

-Yngel växer dubbelt så fort.

Växter & Easy Life:

-Tillför essentiella mineraler/spårelement

- Gödslar växterna

-Förbättrar näringsupptagningsförmågan.

Koraller & Easy Life:

-Befriar saltvattnet från giftiga ämnen

-Koraller växer fortare och bättere

-Förebygger dödlighet under transport

ANVÄNDNINGSOMRÅDE OCH DOSERING UNDERHÅLL

Första gången: Normal dos. Därefter: halv till normal dosering månadsvis. Vid

vattenbyte: Normal dos för det nytillsatta vattnet.

INKÖP/STRESS HOS FISK-LÄGRE DJURVÄXTER- KORALLER

Tillsätt normaldosen. Fiskar, lägre djur: Behandling/förebyggande av stress, avgiftninga

av vattnet. Koraller, växter: För gödning, tillväxtföbättring, avgiftning av vattnet. Stor

stress/skadat slemlager/sjukdom: dubbla eller tredubbla doseringen för snabbt resultat.

BORTAGNING AV MEDICIN, KEMIKALIER

För borttagninga av kemikalier och medicinrester: tillsätt dubbel eller tredubbel dos för

att få ett exelent resultat.

ALGER

Tag först bort alla synliga alger (även från glaset). Byt halva vattnet och tillsätt dubbbel dos. Gör om

samma sak om algerna återvänder. Om problemet är beständigt: Lös det framkallande problemet

först (övermatning, fel sand/grus på botten, fel belysning, igensatt eller dåligt fungerande filter, etc)

ANVÄNDNING VID MEDICINERING

Om det redan finns Easy-Life i vattnet: byt 1/2 av vattnet, tillsätt medicinen, efter behandlingen

tillsätts dubbel dos för borttagning av medicinrester effektivt.

FÖRBÄTTRING AV VÄXTLIGHET

För bättre tillväxt av växter - koraller - lägre djur: tillsätt normal dos dag 1 och dag 7.

Därefter halv till normal dos varje månad som underhåll.

SYNBAR AKTIVITET: KLARNINGSTID I SÖT OCH SALTVATTEN

Vid tillsatts av Easy-Life blir vattnet grumligt. Detta är ett tecken på att produkten

arbetar. Mängden av föroreningar i vattnet avgör hur lång tid det tar för vattnet att

klarna. Små akvarium som fyllts med nytt vatte klarnar på 2-4 timmar. Sötvattenakvarium

behöver 4-16 timmar för att klarna, men det kan ta upp till 72 timmar om det

finns mycket föroreningar i vattnet. Marinakvarium klarnar normalt på 2-4 timmar men

kan ta upp till 24 timmar.

Mycket mer info på: www.easylife.nl

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Wow, ingen dålig lista.

Om de bara kan bevisa hälften av sina påståenden så köper jag produkten. Fram tills dess ser jag det hellre som tillverkarens bön till mammon än som ett dundermedel.

MVH

Magnus

Instämmer! Det låter ju bra, men de lovar lite väl mycket för att det ska kännas trovärdigt...

(medel som binder tungmetaller är väl förresten inte bra - de kan ju släppa tillbaka det med otrevliga konsekvenser...)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wow, ingen dålig lista.

Om de bara kan bevisa hälften av sina påståenden så köper jag produkten. Fram tills dess ser jag det hellre som tillverkarens bön till mammon än som ett dundermedel.

MVH

Magnus

Jag tänkte detsamma. Om det nu är så bra som det skrivs kommer vi att se stora tidningsrubriker mycket snart vilket jag tvivlar på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och se så lätt den är att förvara, bara att skjuta in under sängen.

Men du det kommer mer. Beställer du inom tre minuter skickar vi med denna patenterade juicepressen.

Och inte nog med detta. Vi skickar även med denna exklusiva väska i lyxigt material som gör att du kan ta med dig din Easylife vart du vill, på resan, på festen eller på mötet.

Du får alltså det patenterade mirakelmedlet Easylife som hjälper mot allt, en juicepress och en en lyxig förvaringsväska. Allt detta för bara xx kronor.

Ring nu!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

When you are using the product for the first time, then add a dosage of Easy-Life two times (day 1 and day 7). Then add a normal dosage monthly. That way the live rock will grow like never before.

Jag gillar den här meningen på deras hemsida. Betyder detta att det räcker att köpa ett kilo LS som sedan växer och fyller hela karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och se så lätt den är att förvara, bara att skjuta in under sängen.

Men du det kommer mer. Beställer du inom tre minuter skickar vi med denna patenterade juicepressen.

Och inte nog med detta. Vi skickar även med denna exklusiva väska i lyxigt material som gör att du kan ta med dig din Easylife vart du vill, på resan, på festen eller på mötet.

Du får alltså det patenterade mirakelmedlet Easylife som hjälper mot allt, en juicepress och en en lyxig förvaringsväska. Allt detta för bara xx kronor.

Ring nu!

Du får inte titta på för mycket TV jaken!!!!! Då får man fyrkantiga ögon har mamma sagt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bibeln funkar inte heller kan jag säga direkt så jag funderar nu istället att försöka få Carola att komma och läsa böner i tungmål över akvariet. det är detta eller Easy-life som gäller nu. Easy life är billigare och antagligen lite smartare så vi får se.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...