Gå till innehåll

vilken sorts borr?


joney

Rekommenderade inlägg

Jag gjorde det?

Som sagt, det är bara att stö på och försöka trycka lite åt sidorna... LS är väldigt poröst och lättjobbat material så det brukar inte vara några som helst problem.

Kan dock meddela att det blir bra skitigt att hålla på med. Tänk er kalkpulver uppblandat med vatten till en koncistens lik lera... inte så kul att rengöra efteråt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Titta i mitt inlägg "tappat sugen" där gjorde jag en revpelare.

Det var väldigt lätt att borra i stenen med en kärnborr man fick bara låta bli att trycka, lycka till

Detta kärnborr. Var köper man detta och vilken dimension har det som du använde?

Hoppas du svarar under denna tråd. Anars får jag fråga samma sak på din tråd.

Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behövde inte köpa någon borr det finns att hyra hos exempelvis cramo eller liknande firmor som hyr ut byggmaskiner, skillnaden är att denna typen av borr är som ett rör med en krans av industridiamanter i borränden det blir ett fint snitt och inte en massa wobblande med ett littet borr och knappt något slam alls, det borret som jag använde var 40 mm det minsta de hade inne var 25 mm.

Det tog cirka 30 sekunder att borra genom en sten som var ungeför 3-5 cm tjock och det slam som blev sköljde jag av under kranen, och sen tillbaka med stenen i hinken med saltvatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...