Ahab Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 I April/Maj planerar jag och flickvännen att kombinera en veckas safari i Kenya eller Tanzania med 2 veckors sol och bad troligen på Zanzibar. Någon som har varit där eller vet något om man kan få tillfälle till bra snorkling där. Vi pratar även om Mauritsius eller Seychellerna om det nu skulle vara så att Zanzibar inte har något att erbjuda under vattenytan. Citera
Laggeman Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Seychellerna lär ni inte bli besvikna på, inte vad jag har sett för filmer och bilder iaf.Men bästa svar får du nog om du går in på www.backpacking.se och ställer frågan där.Lycka till, och ladda kameran! Citera
teggner Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 jag var och snorklade på borneo kombinerat med två veckor i jungeln, det var riktigt häftigt. Citera
stigigemla Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Jag tror det finns en saltvattensexportör på Zansibar nu. Citera
magni Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Jag har både snorklat och tubdykt på Zanzibar. Det finns mycket att se. Vi dök vid ett rev i norr där havssköldpaddor låg och vilade. På de flesta ställen vi var på så gick det bra att snorkla. Det var heller inte några problem att ordna med att få åka med någon liten båt ut till ett grunt rev där man kunde snorkla. Det var nog bäst snorkling på östkusten. Vi bodde på ett ställe som heter Kitete guest house och som ägs av ett svenskt par. Det var väldigt sjysst.Magnus Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.