Gå till innehåll

Mce 600


zeke66

Rekommenderade inlägg

med frakt så blir det inte billigare

på aquapro2000 kostar den 249 + 15.50 i frakt, vilket är 2400 skr (dagens kurs for Euro).

Sparar 500 skr jämnfört med priserna nämnt ovan, och då kan du handla upp till 5kg prylar för samma fraktpris.

vet ej hur det är med eventuell retur från tyska eller svenska butiker, eller med support från Simontorp i Sverige för Deltec.

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

MCE skummaren kan bjuda på lite måndags exemplar. Om man måste returnera något till Tyskland får man stå för all frakt själv, vilket är både dyrt och tidsödande.

Så själv handlar jag bara sånt utan sladd från tyskland.

var mest det som föregående talare pratade om som jag menade.. med frakten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men vilken skummare skulle ni rekomendera då om jag vill ha en till ett 250L akvarium..Vill ju inte ha en som låter som ett reaplan heller he he..Inte det dyraste som finns heller.Helt enkelt en normal bra skummare vill ju inte råka ut för ett måndags ex.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är jäkligt nöjd med min deltec, fast den har två små minus. Låter liiite för mycket för att vara sömn-nivå på. SÅ av på natten med timer är min lösning sen har den släppt en del microbubblor till karet, men det börjar ordna upp sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har MC500 till 250 liters, funkar bra.

den var begangnad och hade de gammla svarta gummibussningarna på rotorn som krymper i saltvatten och slits ut. Då förde den en del ljud eftersom det blev obalans med rotorn, jag bytte ut mot de röda silikonbussningarna (Simontorp har) och oljudet var borta.

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men får man handla från simonstorp som privat person? Och sen vet jag att deltec har problem med sina bussningar i pumpen har en kompis som har haft detta problem. Och han mailade deltec då som sa att detta var problemet men det var typ 8 månader sedan.Konstigt att deltec då fortfarande säljer skummare med dåliga bussningar som förstör pumpen i skummaren. Det tycker jag är grymt dåligt av deltec...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom ligger säkerligen med långa serier av dom där pumparna och problemet uppdagades rätt sent i kedjan. Sedan vet man ju inte hur länge butiker har suttit på produkten heller.

Det huvudsakliga i ärendet är att Deltec erbjuder, via respektive lands grossister, gratis nya bussningar till sina Aquabee-försedda skummare. Det tycker jag talar (tvärtom alltså) väldigt starkt för ett företag i den här branschen. Jag själv fick till exempel mina bussningar gratis på posten från Benny på Simontorp efter ett snabbt telefonsamtal.

Att dom däremot är väldigt svåra att ha och göra med i direkt kund<->tillverkare får man väl se som ett minus istället.

Detta att jämföra med Tunze, där jag kontaktade både Gibbon (grossist för Tunze i Sverige) och Tunze själva efter en manual i PDF-format och där var Tunze så snabb som dagen efter. Gibbon behagade att höra av sig efter 1½ vecka, men där kan jag inte svara på om det berodde på andra omständigheter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

deltec har väläven tillverkat någon ny MCE variant för mindre kar?

MCE300 för 200-300 liter, vet inte om nån provat den ennu för den är ganska ny

men nog garranterat billigare

MCE300 heter den ja och kostar 1500spänn på pwss.

Jag har inte hittat nån bra recension på den men en snubbe på RC har skrivit lite om den, han har problem med att den inte startat efter att han rengjort den nyligen, dock så skriver en annan snubbe i samma tråd att han har 3 stycken som funkar perfa.

Jag funderar på att köpa en såndära rackare till ett av mina 200liters.

Men nån annan här hinner säkert före mig ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

på aquapro2000 kostar den 249 + 15.50 i frakt, vilket är 2400 skr (dagens kurs for Euro).

Sparar 500 skr jämnfört med priserna nämnt ovan, och då kan du handla upp till 5kg prylar för samma fraktpris.

~Henrik

På reefzone (här i sverige) kostar den 2500kronor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

SÅ av på natten med timer är min lösning sen har den släppt en del microbubblor till karet, men det börjar ordna upp sig.

Hur löser du det med de vattnet som står kvar i skummaren borde väll bli dåligt med stillastående vatten i 8h

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också tänkt på det, men det som står still är väl någon liter i ett 300-liters... Har lite levande sten i filterfacket också. Men man kanske borde lösa det på annat sätt. fast jag har inte helelr märkt av något negativt, allt verkar trivas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett litet tips vid användandet av den här skummaren; använd inte akvit kol i filterfacket eftersom det kan flyta upp till ytan förbi spärren på filterfacket när man byter kolet och täppa för utflödet till skummaren. Jag misstänker att det var det som hände för mig och det innebar en omfattande vattenrenovering som gick på nära 200.000 kr. Deltec verkar ha blivit medvetna om detta och säljer idag ett bättre filterfack till den här skummaren men bara separat tror jag. Själv vågar jag inte ha något i filterfacket som kom med skummaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...