Gå till innehåll

Jymden!


ramq

Rekommenderade inlägg

Ja detta var ju lite trist, kan man säga. Tyvärr är det större krafter än NASA själva som styr lite grann också, vilket också påpekas av Christian själv i hans blogg:

"I've spoken with William Oefelein who is going to fly the thing, and he claims low clouds isn't a issue at all. He claims that with all the gadgets and meters built in to our craft and on the ground at KSC, that even is grandmother could land this thing.

They are not worried about us at all. I think this is all about money. No clouds, better pictures for the media. And that, as we all know, equals more funding from NASA and ESA. I'll be damned if I have to stay on the ground for another day, I've been waiting 14 years for this day!"

Vi får väl ställa klockan igen nu på natten mot Söndag...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Heheheee....

I jymden kan ingen höra dig gråta....

Snart kommer det 2 andra tyskar och åker istället....

mm, exakt :P

Han har haft lite otur, många som kommit in efter han och fått åka före, så varför inte denna gång...

Tycker faktiskt lite synd om han, fått vänta så pass länge, bara hålla tummarna att han kommer iväg detta året ;)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att det gick bra so far!

Jag bodde i Florida 86 när Challenger sprängdes i luften. Jag var med familjen på kennedy space center för att se uppskjutningen men den blev framflyttad den dagen vi var där...

Riktigt mäktigt att se raketerna, sitta i månbilen och se uppskjutningsramperna. Kan varmt rekommenderas om ni ska till Florida.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker nästan att konspirationsteorierna om att första månländningen var fejk är mycket roligare (fanns väl nån film på temat också)

Annars vidhåller jag tidigare inlägg, forskarna vet mer om månen än om vad som finn i djupen av det som täcker? 2/3 av vär egen planet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker nästan att konspirationsteorierna om att första månländningen var fejk är mycket roligare (fanns väl nån film på temat också)

Annars vidhåller jag tidigare inlägg, forskarna vet mer om månen än om vad som finn i djupen av det som täcker? 2/3 av vär egen planet

ja 99% av världshaven är outforskade, kan dom inte lägga lite mer krut på det istället? Varje dokumentär man ser så har dom hittat 100-tals nya arter nere i djupen.. undervattenssjöar, massvis med djur som klarar sig helt utan solljus osv. tycker det är mer fascinerande än rymden faktiskt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...