Gå till innehåll

Magnetpump - Hydor koralia


ErgoMan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag höll på att få tuppjuck på min Korallia 1 idag,,, den brummade som bara den. Stängde av den och satte på den 10 gånger, allt brummande slutade en stund för att sedan börja igen. Plockade sedan ut pumpen och tryckte till metallstaven som håller impellern, den hade tydligen vibrerat loss. Nu är det tyst och skönt igen och jag hoppas att jag inte behöver göra denna manöver en gång till. Vore kul att veta om fler råkat ut för detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, har ett par pumpar som prummar lite grann så har inte tänkt på det men stängde idag av allt som lät bortsett från Koralian för att kolla ljudnivån på den efter en dryg veckas körning. Märkte då att det kommer ett svagt ljud från den, har ännu inte försökt rätta till problemet men helt klart irriterande.... HAr ju karet i ett rum där ljudnivån inte spelar så stor roll för tillfället och har därför inte brytt mig så mycket om ifall det surrar lite med dom gamla pumparna. De nya man köper på sig vill man ju dock att dom skall vara tysta så man slipper oljud när man flyttar karet....

/Carl

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir lite jobbigt att stoppa i den i min burk på 100 liter, iofs så kostar ju Resunen ca 700kr + frakter så det är klart ett bra alternativ, men inte till en Korallia 1 som kostar 280kr. Min har förövrigt slutat att låta.

Vart hitta du en koralia 1 för 280.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag höll på att få tuppjuck på min Korallia 1 idag,,, den brummade som bara den. Stängde av den och satte på den 10 gånger, allt brummande slutade en stund för att sedan börja igen. Plockade sedan ut pumpen och tryckte till metallstaven som håller impellern, den hade tydligen vibrerat loss. Nu är det tyst och skönt igen och jag hoppas att jag inte behöver göra denna manöver en gång till. Vore kul att veta om fler råkat ut för detta.

Jag har exakt samma problem, har tagit bort den från burken pallar inte med sådana irriterande ljud!

-Men jag antar att "man får vad man betalar för"..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har exakt samma problem, har tagit bort den från burken pallar inte med sådana irriterande ljud!

-Men jag antar att "man får vad man betalar för"..

Problemet är att man får inte får vad man betalar för om man väljer tunze. Ont om pålitliga tysta streamers för oss stackars akvarister.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha haft min Koralia 4 i en vecka så får jag säga att det är den tystaste pump jag ägt,nätt och jämnt att man hör att den är igång. Tyvärr så tycker jag dock inte att flödet är så imponerande ifrån den,hade väntat mig större resultat av en 4000L/h pump i ett 240,nu rör sig vattnet nätt och jämnt i andra änden från pumpen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post_linkback.gif#39 rickard81 vbmenu_register("postmenu_157947", true);

avatar1768_1.gif

Namn: rickard

Reg.datum: Jul 2005

Ort: Örebro/vretstorp

Ålder: 26

Inlägg: 180

im_msn.gif

Akvariestorlek: 200l +60l sump

Citat:

Ursprungligen postat av Richard viewpost.gif

Blir lite jobbigt att stoppa i den i min burk på 100 liter, iofs så kostar ju Resunen ca 700kr + frakter så det är klart ett bra alternativ, men inte till en Korallia 1 som kostar 280kr. Min har förövrigt slutat att låta.

Vart hitta du en koralia 1 för 280.

__________________

Fraggar köpes!!

Mitt kar

Ställer samma fråga som ovan.

Ekonomin är ju något som är ett av våra stora intresse när man har saltvattenkar

så här måste vi ju hjälpas åt ;)

Tack på förhand!

Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha haft min Koralia 4 i en vecka så får jag säga att det är den tystaste pump jag ägt,nätt och jämnt att man hör att den är igång. Tyvärr så tycker jag dock inte att flödet är så imponerande ifrån den,hade väntat mig större resultat av en 4000L/h pump i ett 240,nu rör sig vattnet nätt och jämnt i andra änden från pumpen.

Jag håller med det där med flödet, jag skulle rekomendera att inte köpa 1:an, knappt så att det märks att den är på flödes mässigt och ändå så har jag en liten burk!

Kanske bättre att lägga på några hundringar..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...