Norberg Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Saltvattensakvarium och stenkorallerMåndagen 12 FebruariTomas Ländström från Uddevalla håller ett intressant föredrag om saltvatten.Han kommer att berätta om förutsättningarna för ett korallrevsakvarium. Hur man med enkla metoder kan odla stenkoraller hemma. Teknik, vattenkemi och många goda råd!Givetvis blir det massor med bilder!Missa inte denna spännande afton.Se mer info på www.linkopings-akvarieforening.netArr: Linköpings AkvarieföreningTid: Lokalen öppnar 18.30, mötet börjar 19.00Plats: NaturcentrumKostnad: 40kr inkl. kaffe, the, saft och smarrig macka.Karta: http://kartor.eniro.se/query?what=map&mapcomp=4677132;;NaturCentrum;Lasarettsg.%20;1;;58229;LINK%D6PING;013;20%2062%2068;;;1489067;6475759;0;0&header_code=&click_id=GulaSidorna_ToMap&ax= Citera
Ländström Postat 8 januari 2007 Postat 8 januari 2007 Hej Varför inte passa på att ha en liten fraggaktion när vi ändå är igång?Jag kommer att prata en del om fraggning och då är det väl på sin plats att ta med lite till försäljning, eller?//Tomas. Citera
Norberg Postat 8 januari 2007 Författare Postat 8 januari 2007 Det låter som en bra ide! Föreningen brukar ha en auktion vid varje möte så varför inte satsa på en med fraggar denna gång!Ni som kommer är välkomna att ta med er fraggar! Citera
TomKa Postat 9 januari 2007 Postat 9 januari 2007 Någon runt örebro som ska åka? samåkning?pm:a i så fall Citera
Jaken Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 Är det någon som kommer på mötet som har en kultur med Rotifiers igång och kan avvara/sälja lite så att jag kan starta en egen?Skicka PM i så fallSka bli kul att se föredraget. Citera
salta wille Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Vad är en fragg! Känner bara igen Fragglarna Citera
salta wille Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Vad är det för "klister" som används? Citera
pimo Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 "korall lim"Man bryter/skär alltså av en bit av en korall och fäster någon annanstanns så det växer upp en till korall där. Citera
Norberg Postat 21 januari 2007 Författare Postat 21 januari 2007 Ett trevligt meddelande från Korallfisken! De kommer att ha öppet både före och efter föreläsningen så att om det kommer långväga gäster så har de möjlighet till lite shopping även innan de åker hem! Jag har startat en omröstning angående hur många som planerar att komma till träffen! Huvudsakligen för att se till att den lokal vi har räcker till för de besökare som kommer. Gå in och rösta om du kommer så vet vi lite bättre hur vi ska planera lokal och fika! https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=15074 Citera
pimo Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Vore otroligt roligt att åka iväg på detta.Dock så känns det lite långt och dyrt för mig.Så jag undrar ifall det är någon i närheten som ska åka som vill dela bensinkostnad? Citera
joney Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Ett trevligt meddelande från Korallfisken! De kommer att ha öppet både före och efter föreläsningen så att om det kommer långväga gäster så har de möjlighet till lite shopping även innan de åker hem! Jag har startat en omröstning angående hur många som planerar att komma till träffen! Huvudsakligen för att se till att den lokal vi har räcker till för de besökare som kommer. Gå in och rösta om du kommer så vet vi lite bättre hur vi ska planera lokal och fika! https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=15074trevligt.. då får man ladda plånboken Citera
asmshn Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Hur långt är föredraget jobbar till 20:00? Citera
Norberg Postat 22 januari 2007 Författare Postat 22 januari 2007 Föredraget börjar nog vid 19:30 efter lite intro och allmänt småprat!Så kan du komma iväg lite tidigare Andreas så missar du nog inte så mycket! Det håller nog på fram till 21:30 skulle jag gissa!Varmt välkommen är du även om du blir lite sen! Citera
Hulteke Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 Det här blir klockrent! Vi är nog fem gubbs från Jönkan som kommer! Passar bra när man är i uppstart! Trevligt initiativ Tommy, mycket! Citera
Norberg Postat 5 februari 2007 Författare Postat 5 februari 2007 Kul att ni blir en full bil från Jönköping Ricard!Ja klart att det ska bli trevligt med en saltkväll! Alltid trevligt med lite inspiration och nya ideer, det ska bli spännande att se flera nya ansikten också.Vi hoppas att denna kväll skall locka några nya Linköpingsbor att börja med saltvatten också! Så vi hoppas att det kommer lite folk som inte har börjat med salt änn också.Glöm inte att anmäla er om ni inte gjort det änn!!https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=15074 Citera
GimliX Postat 5 februari 2007 Postat 5 februari 2007 Någon från Gävle som ska ner så slipper man åka själv?MvhA Citera
Ländström Postat 10 februari 2007 Postat 10 februari 2007 Hej Jag tänkte lägga in en liten "teaser". Här följer några bilder på en del av fraggarna som jag har med mig på måndag. Väl mött!//Tomas. Citera
norsken Postat 10 februari 2007 Postat 10 februari 2007 Detta ser jag fram emot. Jag åker från Rejmyre så om någon från Katrineholm eller Norrköping ska iväg kan vi ju samåka. Hör av er. Citera
BroderIsak Postat 10 februari 2007 Postat 10 februari 2007 Kan vi inte börja med auktionen direkt nu!!!!! ( Vill bara ha den blå med gula polyper) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.