dainese Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Hej.Någon som känner till något bra lösningsmedel som löser upp silikon ? Citera
Holma Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 T-röd eller kemisk ren bensin brukar fungera..Akvariumet är tomt hoppas jag Citera
Niclas Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Clas Ohlson har ett speciellt medel som löser upp sillikon, inte billigt men det fungerar. Citera
stigigemla Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Jag köpte silikonborttagning på Biltema. Men den är bara bra på att tvätta bort de sista resterna av silikonet. Citera
Draedon Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 rakblad och suddgummi kommer man långt med. sen remover på det allra sista. Citera
Sillen Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 rakblad och suddgummi kommer man långt med. sen remover på det allra sista.Instämmer med Magnus men jag bytte rakblad till glashällsskrapa som finns i vanliga varuhus samt att jag använde T-röd som remover! Citera
dainese Postat 10 januari 2007 Författare Postat 10 januari 2007 Jo det är den sista hinnan som brukar bli kvar som jag vill få bort. Citera
Hultis Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Jo det är den sista hinnan som brukar bli kvar som jag vill få bort.har du provat lösnings medlet vi har på jobbet till märk apparaterna? Citera
dainese Postat 10 januari 2007 Författare Postat 10 januari 2007 har du provat lösnings medlet vi har på jobbet till märk apparaterna?Nej den har jag inte provat, kanske får gå ner och köpa en efter semäster. Citera
Hultis Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Nej den har jag inte provat, kanske får gå ner och köpa en efter semäster.köpa en???? har det hänt nåt magnus? hehe, jag har en flaska hemma om du vill prova. jag har inte lagt ner nåt vidare i försök med att ta bort resterna och hinnan men det är värt ett försök kanske? Citera
Ingvar Hellmalm Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Jag har skrivit tidigare om detta! Torkat silikon:1) skrapa bort så mycket du kan med typ rakblad2) använd pinpstensmjöl ( nödfall suddgummi)3) tvätta med aceton innan ny limning Citera
dainese Postat 21 januari 2007 Författare Postat 21 januari 2007 köpa en???? har det hänt nåt magnus? hehe, jag har en flaska hemma om du vill prova. jag har inte lagt ner nåt vidare i försök med att ta bort resterna och hinnan men det är värt ett försök kanske?Ja köpa en, det är väll reaförsäljning på förådet på natten och jag har för mej att det var jätteröda prislappar på dom flaskorna :-) Citera
pimo Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Hur går det med ditt kar magnus?Har inte hört nått på länge? Citera
dainese Postat 21 januari 2007 Författare Postat 21 januari 2007 Hur går det med ditt kar magnus?Har inte hört nått på länge?Jo det går bra, själv då ? Citera
Hultis Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Ja köpa en, det är väll reaförsäljning på förådet på natten och jag har för mej att det var jätteröda prislappar på dom flaskorna :-) natt REA är helt ok! hihi Citera
pimo Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Jo det går bra, själv då ?Skönt att höra.Jodå det gå fint, börjar sakta men säkert fyllas på med koraller och fisk osv Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.