Mejsel Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 Ni som har perfekt klart vatten hur får man det?Jag menar mest dom små små partiklar som far omkring men andra tips tas emot tacksamt.Jocke Citera
adddo Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 Finns en sorts filterpåsar man kan använda för att fånga upp små partiklar o microbubblor.Vanliga blå filtermattor funkar oxå till det mesta. Citera
pimo Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 Jag har ett fack i min nya sump som vattnet passerar genom där jag kör med lite filtervadd som jag byter ut var 3e dag.Det funkar väldigt bra tycker jag! Citera
Mejsel Postat 19 januari 2007 Författare Postat 19 januari 2007 Det finns inget som inte behöver underhållas på samma sätt?Kanske bytas bara varannan vecka?Jocke Citera
stigigemla Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Skummaren brukar ta det mesta. Ett sandlager hjälper också till. Citera
Laggeman Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Blå filtermatta som Bjarna nämner här ovan bör du lätt kunna ha i sumpen i en vecka och sedan krama och skölja ur ordentligt emellanåt. Annars är en filterpåse klockren att hänga på röret ner i sumpen. Citera
acuario Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Gör som pimo. vad är det som är så jobbigt med det? Använd aktivt kol också eller den stora kanonen, Ozon. Vattnet blir k.r.i.s.t.a.l.l klart.. Citera
pimo Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Det tar under en minut att byta filtervadd, så det är inte särskillt mycket "underåll"Och filtervadd är ju ingen kostnad heller direkt. Citera
acuario Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Jysk har bra vaddmattor som man klipper till lagom storlek. Citera
Niclas Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Jag använder 200 micron filter påsar, funkar väldigt bra. Rengöringen är enkel, bara att köra i tvättmaskin (utan tvättmedel). Citera
oveb Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Hagens Quickfilter på ett powerhead fungerar åxå bra ! Tar perverterat små partiklar !Min balja har trots det en del micropartiklar men det beror antagligen på min gräsklipparblenny (Salarias) ... som han skiter, det blir moln av dynga tyvärr !. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.