Rasmus Postat 12 juni 2007 Författare Postat 12 juni 2007 Vad jag menade med salthalten var att sänka den i ett sepparat kar, det är ett knep att ta död på pricken. Fisken överlever i lägre salthalt än vad odinium gör.Strunta i att öka salthalten i huvudkaret så länge fiskarna är sjuka!Högre salthalt = desto mer får fiskarna jobba för att skilja ur salter ur kroppen.PS om du skulle välja det sättet att sänka saliniteten i ett annat kar så surfa runt här på SG innan och kika på hur man gör (långsam sänkning, ingen LS i karet)..eftersom jag inte har något annat kar så ska jag låta salthalten vara som den är för tillfället och se om uv:t i karet gör någon skillnad. jag bara hoppas att kirurgen kommer börja äta ordentligt sedan också!tack för hjälpen! Citera
Rasmus Postat 12 juni 2007 Författare Postat 12 juni 2007 Min vän. Jag har också haft problem med prick men det löste sig med uv och Saliferts "Stop Parasites". Detta medel är snudd på gratis (600:-/liter) men du får självklart låna min flaska! Hör av dig bara kompis!/RicardRicard, du är en klippa!!Du får gärna komma hit någon dag och ta en kik på karet och även hämta pump osv. säg till innan bara så fixar jag fika medlet var ju sådär lagom billigt :/ behövs det mycket? isåfall kanske jag kan köpa lite utav dig. hade varit kanon! Citera
Hulteke Postat 12 juni 2007 Postat 12 juni 2007 Lugnt. Jag har tid idag 11:30-13:30. Du får gärna fixa fika eller ännu hellre lunch! Skall nämligen jobba 14-20:30 och det är ingé kul på fastande mage ... Ring min mobil! Citera
Rasmus Postat 13 juni 2007 Författare Postat 13 juni 2007 pricken har försvunnit på den vitbröstade kirurgen och den har börjat äta! fantastiskt!!!! är så glad.. han är lite mager, men i den takten som han äter kommer han vara smällfet om 1 vecka har lagt upp lite bilder.. men gjorde det i en ny tråd!https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=17508 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.