Gå till innehåll

Rasmus uppgradering!


Rasmus

Rekommenderade inlägg

Vad jag menade med salthalten var att sänka den i ett sepparat kar, det är ett knep att ta död på pricken. Fisken överlever i lägre salthalt än vad odinium gör.

Strunta i att öka salthalten i huvudkaret så länge fiskarna är sjuka!

Högre salthalt = desto mer får fiskarna jobba för att skilja ur salter ur kroppen.

PS om du skulle välja det sättet att sänka saliniteten i ett annat kar så surfa runt här på SG innan och kika på hur man gör (långsam sänkning, ingen LS i karet)..

eftersom jag inte har något annat kar så ska jag låta salthalten vara som den är för tillfället och se om uv:t i karet gör någon skillnad.

jag bara hoppas att kirurgen kommer börja äta ordentligt sedan också!

tack för hjälpen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Min vän. Jag har också haft problem med prick men det löste sig med uv och Saliferts "Stop Parasites". Detta medel är snudd på gratis (600:-/liter) men du får självklart låna min flaska! Hör av dig bara kompis!

/Ricard

Ricard, du är en klippa!!

Du får gärna komma hit någon dag och ta en kik på karet och även hämta pump osv. :) säg till innan bara så fixar jag fika :)

medlet var ju sådär lagom billigt :/ behövs det mycket? isåfall kanske jag kan köpa lite utav dig. hade varit kanon!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...