Gå till innehåll

Fodermängd


PatriksS

Rekommenderade inlägg

100L... borde kallas nano.

Har sniglar, eremiter, 1 krabba, ett gäng koraller (mest mjukisar) och tre firrar i just nu och matar "en nypa" per dag. Vad kan det vara? 1 kryddmått?

Har redig cirkulation i burken för att inte få "död-zoner" och försöker hålla mina Caulerpa vid liv, ser riktigt bra ut för deras framtid just nu. Xenia har börjat pumpa nu sedan jag börjat mata efter att fiskarna fått komma i.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Matar ungefär 1-3 cm2 med frusen artemia per dag till tubastreorna,resterna går till min gramma loreto och de två occellarisarna. Har bara varit igång i ett par veckor ännu så jag har inte hunnit dra några slutsatser av hur matningen hanteras av akvariet(240L utan teknisk filtrering).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 månader senare...

Hallå , Jag har 2 clowner , 1 mandarin , 1 Fire shrimp , sniglar och eremiter i mitt 60 lit kar. Vill ha lite tips om matningen. Fick ett tips om bosmider till mandarinen som verkar funka ,så jag ger det varje dag. och så ger jag 10 st formula one pellets varannan dag och en halv kub frusen artemia varannan. Ska man variera med cyklops eller mysis?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För närvarande får mitt 110 liters ca två - tre kryddmått cyclo-ez, samma mängd skalde artemiacyctor och ca en kvadreatcentimeter fryst artemia. Usch - för mycket fosfor och för lite kväve så jag sätter till nitrat till en konc av ca 2 ppm varje till var tredje dag.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt RSM får för närvarande dagligen:

- ca 1 krm Cyklop-Eeze

- några stycken Salifert Energi pellets

- ca 2 cm3 fryst Artemia (Golden Gate)

- ca 1 cm3 Cyklops

- 1/2 krm Ultra Clam, ibland skippar jag den

Kommentar: fryst artemia och frysta cyklops får skummaren att gå helt crazy!! (jag stänger inte av skummaren under matningen).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då jag själv är lite undrande över fodermängd så tycker ja denna tråd är av intresse. Skulle dock hjälpa mig om fler skrev vad de har för djur i karet. 10kg artemia om dagen låter mycket, men om man har en blåval i karet så är det ju inte det ....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...