Gå till innehåll

Timer som fungerar till Mh


uffe2

Rekommenderade inlägg

kan man inte helt enkelt ha 2 stycken billiga? Kopllade i serie, inställda på samma tid. Bränner en i "på" läge funkar ju förmodligen den andra?

Ansluter du dom i serie kommer en andra sluta fungera då den första stänger av strömmen

till en andra. Då stannar klockan om du inte har en digital timer med backup batteri på klockan.

Annars är idén god.

/J

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den yttersta timern kommer bara gå så lnge den första är i på-läge. dvs 8 timmar om dygnet eller vad man har den inställd på. Timer två stannar alltså efter 8 timmar och går igång igen 8 timmar nästa dag och de sista 8 timmarna på ett dygn dag tre. Inte så smart ändå, men tanken var god. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den yttersta timern kommer bara gå så lnge den första är i på-läge. dvs 8 timmar om dygnet eller vad man har den inställd på. Timer två stannar alltså efter 8 timmar och går igång igen 8 timmar nästa dag och de sista 8 timmarna på ett dygn dag tre. Inte så smart ändå, men tanken var god. :)

Det händer inte om man kör med en timer med backup. Då är den förstås elektronisk vilket inte är helt lyckat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Det beror på vilken "Kina"-fabrik som har gjort den tekniska specifikationen till timern.

Det står aldrig hur många brytningar resp. slutning som en timer (dvs relät inne i timern) klarar med en resistiv last, än mindre med induktiv eller kapacitiv last.

Jag har bränt 3 stycken ClaesOhlson timer med ~6 månaders intervall till mina två Tunze Turbelle Classic 4002 pumpar, sedan bytte jag till en mekanisk timer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej inte för att jag är någon expert på något sätt när det gäller elektronik men på jobbet fick jag rekomendationen av en maskin reparatör att använda en solid state, vi använder dom som kontaktor till värmebanden på våra maskiner dom finns både som 24v och 240v styrspänning. själv kör jag med 24v styrstöm genom digitala timers och fungerar kanon bra.

mvh peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...