sectobbe Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Hej tänkte skriva litte om mitt nya kar det är ett 720 litter möbelakvarium som jag köpte före jul pga mitt 1000 litters kar sprak.under stormen som var dog nästan alllt som jag hadde. men en clown och kjejsare och en kirurg överlevde nu skulle jag vilja ha hjälp å inreda mitt kar med nya innvånare?? va skulle ni ha plasserat i min burk?Litte teknik2 st 400w mh2 st 54w t52 st 80w t5litte månljushar en stor skumare som jag inte vet namnet på? se bild kanse någon vet?uv 9w inbyggt i mitt ytter filteroch en massa cirkulations pummpar.
kjell Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Hej! Snygg skummare!Var har du hittat den skummaren någonstans? Det är en ATK dispergator skummare.Har en likadan själv!http://www.atk-aquatechnik.de/produkte/disper/disper.htmlMvh Kjell
Vargklo Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Starkt av dig att komma igen efter det långa strömavbrottet! Det måste ha känts tungt ett tag... Hur e läget med korallerna? Behöver du börja från början igen här också?
sectobbe Postat 9 februari 2007 Författare Postat 9 februari 2007 Hej! Snygg skummare!Var har du hittat den skummaren någonstans? Det är en ATK dispergator skummare.Har en likadan själv!http://www.atk-aquatechnik.de/produkte/disper/disper.htmlMvh KjellHej Kjell min skummare har jag köpt i norge av en kille som skulle läga ner sitt kar,det enda jag var tvungen å göra va å silickonera om runt luftpumpen. fungerar som fy. vet du va den är värd ungiför??
sectobbe Postat 9 februari 2007 Författare Postat 9 februari 2007 Starkt av dig att komma igen efter det långa strömavbrottet! Det måste ha känts tungt ett tag... Hur e läget med korallerna? Behöver du börja från början igen här också?Hej Vargklo det var bara en coral som överlevde min hårdcoral. jag väntar på svar av fortum på skadeståndsersättning. jag ville inte blanda in mitt försäkringsbolag pga det är ju fortums fel inte trygg hansa.pratar nog med dig om dom inte vill ersätta mitt kar. min advokat säger att fortum har ersättnings skyldighet efter 12 tim. på all förlust jag var utan ström i över 3 dygn
kjell Postat 13 februari 2007 Postat 13 februari 2007 Hej Kjell min skummare har jag köpt i norge av en kille som skulle läga ner sitt kar,det enda jag var tvungen å göra va å silickonera om runt luftpumpen. fungerar som fy. vet du va den är värd ungiför??Hej! Vad den är värd vet jag ej,men i Tyskland kostar den ny mellan 995-1200 Eurohttp://www.meerwasser-aquaristik.de/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_59&products_id=31Mvh Kjell
Sillen Postat 13 februari 2007 Postat 13 februari 2007 Jag gillar din placering av fåtöljerna framför akvariet. Är det en ung imperator som syns på en av bilderna?
sectobbe Postat 14 februari 2007 Författare Postat 14 februari 2007 Jag gillar din placering av fåtöljerna framför akvariet. Är det en ung imperator som syns på en av bilderna?Japp det stämmer. den har bott hos mig sen juli 2006.
Sillen Postat 14 februari 2007 Postat 14 februari 2007 Jag är dålig på kejsare men borde inte den börja färga om nu då? Jag tycker de är ståtliga där de liksom glider fram!
sectobbe Postat 15 februari 2007 Författare Postat 15 februari 2007 jo det trode jag med?? men han har varit igenon en hel del och jag är glad att han fortfarande lever. ska lägga ut bilder så fort jag ser någon förändring.Ps. Några bra tips på vad jag ska ha för mer fisk i min burk??Jag är dålig på kejsare men borde inte den börja färga om nu då? Jag tycker de är ståtliga där de liksom glider fram!
sectobbe Postat 19 februari 2007 Författare Postat 19 februari 2007 Hej alla glada akvarister, jag fick en ny innvånare i dag.Annularis Angel,(Blue Ring Angel) är det någon som har eller haft så vill jag gärna höra va ni har å berätta om den.har läst det jag har hittat men egna erfarenhetter är som regel mycket bättre.
Mattias Postat 19 februari 2007 Postat 19 februari 2007 Är det inte en RATZ dispergatorskummare du har ?
jens karlskrona Postat 19 februari 2007 Postat 19 februari 2007 Hej Vargklo det var bara en coral som överlevde min hårdcoral. jag väntar på svar av fortum på skadeståndsersättning. jag ville inte blanda in mitt försäkringsbolag pga det är ju fortums fel inte trygg hansa.pratar nog med dig om dom inte vill ersätta mitt kar. min advokat säger att fortum har ersättnings skyldighet efter 12 tim. på all förlust jag var utan ström i över 3 dygnHar du hört något om ersättning för det du förlorade?Vacker fisk du skaffat, är den revsäker???
sectobbe Postat 19 februari 2007 Författare Postat 19 februari 2007 Nej det är en ATK dispergator skummare.Är det inte en RATZ dispergatorskummare du har ?
sectobbe Postat 19 februari 2007 Författare Postat 19 februari 2007 skadeståndet som jag sökte om är inte klart än. jag var tvungen å ha kvitto eller någon som kunde styrka min sak. akvarium butiken strömstad som jag handler av har hjälpt mig.+++ för ägaren av butiken. om jag får någon ersätning så får jag först ut 65% av beloppet sen får jag skicka in kvitto på att jag har handlat nya fiskar å coraler så får jag rästen.har pratat med advokat och han säger att dom ska ersätta. gör dom inte det så stämer jag strömsälskapet
sectobbe Postat 19 februari 2007 Författare Postat 19 februari 2007 (revsäcker) har läst bägge delar därför vill jag gärna höra med dom som har eller haft. va dom har för erfarenheter
sectobbe Postat 13 mars 2007 Författare Postat 13 mars 2007 byggt in min skummare i ett skåp ser litte bättre ut nu.den stog ju på golvet brevid karet förut som ni kan se på tidigare bilder.
Rekommenderade inlägg