Gå till innehåll

Varför man inte skall mata stora muränor med händerna


Raketforskaren

Rekommenderade inlägg

Den här videolänken kom jag över på zoopet. Man måste registrera sig på sidan för att kunna se videoklippet, men det är det värt. Framförallt slutet av filmen är lite... udda.

http://www.practicalfishkeeping.co.uk/pfk/pages/blog.php?blogid=84

Ja, som sagt, om man matar muränor med händerna så får det tydligen ske på egen risk.smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, muränan heter Dennis JR, en kille som jobbade på den live-aboard jag var på i 10 dagar heter Dennis, en kille från mellansverige, han var den som började mata denna muräna för rätt många år sedan, muränan bor vid samma korall fortfarande, 2004 var den dock omkullvält, men fick reda på att dykare fixade upp den igen vid ett senare tillfälle. Olyckan uppmärksammades i thailändska tidningar en hel del vid tidpunkten.

Min bild på muränan: IMG_1009.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, muränan heter Dennis JR, en kille som jobbade på den live-aboard jag var på i 10 dagar heter Dennis, en kille från mellansverige, han var den som började mata denna muräna för rätt många år sedan, muränan bor vid samma korall fortfarande, 2004 var den dock omkullvält, men fick reda på att dykare fixade upp den igen vid ett senare tillfälle. Olyckan uppmärksammades i thailändska tidningar en hel del vid tidpunkten.

Min bild på muränan: IMG_1009.jpg

Häftigt!, en riktig kändis muräna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske inte världens smartaste drag att mata firren med korv, jamenar korv och våra fingrar ser ju rätt lika ut i både färg och form. Har man dessutom rört vid korv med fingrarna luktar ju fingrarna såklart korv.

Någonting som ser ut som korv, luktar korv och förknippas med korv blir lätt en KORV i en firres värld. Vore jag muränan skulle jag ätit upp alla fingrar som ett paket HotDogs.

Då skulle han få stortåtumme, pektåfinger, långtåfinger, ringtåfinger och lilltåfinger. Skit va den handen skulle se ut, undrar om han skulle kunna spela tvspel med den hmmm.....?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...