Gå till innehåll

Bakgrund i akvariet....


wrang

Vilket tycker du är snyggast bakgrund  

41 användare har röstat

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Rekommenderade inlägg

Cool idé.

Orkar du hålla bakgrunden helt fri från alger röstar jag för fotot, kan nog se riktigt schysst ut och blir lite annorlunda. Annars tycker jag liksom Mattias att svart är snyggast. Blått känns så... Blått. Nån sorts mellanmjölksvariant. Svart känns mer stilrent och ser inte lika smutsigt med någon liten algfläck ut tycker jag.

Foto är någonting jag helt klart kommer att kika på, men jag skulle satsa på ett helt fritt från fiskar tror jag.

Just my 0.02

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

La in en omröstning oxså ;)

Svart har jag nu.

Blått känns blått men det gäller att fåt ill en bra blå så det ej blir så skrikigt och mer en naturlig harmonisk blå för ögat

Bilden skall vara spegelvänd och utan fiskar.

så här skulle det kanske se ut??

post-736-14468913875042_thumb.jpg

post-736-14468913875189_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag föredrar att köra utan bakgrund, tycker man får större djupkänsla då.

Men om du ändå vill ha bakgrund så kan du ju skaffa en som skiftar från svart till blått typ som weatherson på RC.

Skrikigt blåa bakgrunder tycker jag bara ser plastiga ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror nog inte att det kommer bli bra med planchen för att man kommer se att det är en planch.

Men en annan ide är att ta en trä eller plastskiva och måla/spraya svart nertill och låta den övergå till blått upptill. för att "simulera" djup.

Litegranna som färgerna på planchen.

Jag har aldrig sett något sånt men har en känsla att det kan bli snyggt.

//Jens

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror nog inte att det kommer bli bra med planchen för att man kommer se att det är en planch.

Men en annan ide är att ta en trä eller plastskiva och måla/spraya svart nertill och låta den övergå till blått upptill. för att "simulera" djup.

Litegranna som färgerna på planchen.

Jag har aldrig sett något sånt men har en känsla att det kan bli snyggt.

//Jens

Finns att köpa färdigt i de flesta akvariebutiker. :) Höjden på dessa brukar dock vara 60cm, så med högre kar får man klistra på en remsa längst ner där man ändå har sten och annat i vägen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...