Gå till innehåll

Eric Borneman's "förlorade koraller"


adddo

Rekommenderade inlägg

http://www.opportunitylost.org/

http://thereeftank.com/forums/showthread.php?t=97701

Som gregt skriver

"If I had done that, I might get rid of as much evidence as I could and then come up with some lame story about how someone sabotaged my system."

Och

"I think it's even funnier when you read the emails that say that corals were confiscated from his home aquarium, and over lay that with his famous "criminals sabotaged my tank at home" thread.

I think he's confused. Those nice people that were at his house, were not the criminals."

Girighet kan verkligen förstöra...

:D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä sidan menar att Bornemans "krasch" för ett tag sedan, som han skyllde på sabotage, inte alls var en krasch utan att någon form av myndighet tog korallerna. Han skulle enligt vad jag förstod på den anonyma sidan ha tagit korallerna från någon sorts projekt utanför Florida, så de var alltså inte hans.

Så tolkar jag det som står på sidan, men jag har inte läst allt och jag tycker också att trovärdigheten på en anonym internetsida är lite låg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Orkar inte läsa igenom allt det där,känns inte som det är värt mödan när det är en anonym sida på nätet som kritiserar ett känt namn.
Nä sidan menar att Bornemans "krasch" för ett tag sedan, som han skyllde på sabotage, inte alls var en krasch utan att någon form av myndighet tog korallerna. Han skulle enligt vad jag förstod på den anonyma sidan ha tagit korallerna från någon sorts projekt utanför Florida, så de var alltså inte hans.

Så tolkar jag det som står på sidan, men jag har inte läst allt och jag tycker också att trovärdigheten på en anonym internetsida är lite låg

Orkar man kolla lite nogrannare så ser man att det inte spelar nån roll om den som lagt ut informationen valt att göra det anonymt.

Detta är publika officiella handlingar som nån begärt in från Floridas vildmarksmyndighet sen kan ni tycka att det är hur trovärdigt ni vill.. En officiell handling från en MYNDIGHET är FAKTA oavsett om den som lägger ut dom valt anonymitet (Ni kan ju prova att ringa personerna i mailen, telefonnummer o mailadresser finns att tillgå, massvis har gjort det och fått det bekräftat...) Sen kan fanboi's av EB försvara honom hur mycket de vill, tyvärr hjälper inte det mot officiella dokument från myndigheter.... Jag själv är bedrövad över att en person som gjort så mycket för hobbyn åker dit på det här viset...

Kort sagt Eric Borneman har vid ett projekt som han var inblandad i plockat vilda koraller från Florida som han inte fick.. När 'Vildmarksmyndigheten' begärde tillbaka dem vid en kontrollinventering så fick dom reda på att han distribuerat korallerna vidare till nån form av propagerare som skulle sälja dem med avsikt att göra vinst. En teori som många citerar är att det kända 'sabotaget' av EB's kar var just detta.. Myndigheterna hämtade till slut korallerna direkt ur hans kar (de han behållt själv)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med i diskussionen var en kopia av den polisanmälan Borneman gjorde vid kraschen.

Jag tycker vi skall vänta med att döma. Sista ordet är inte sagt i denna härva. Det kan vi vara övertygade om.

Jo, krashen är det folk som teoriserar kring.. och det kan mycket väl vara så att den inte alls hade med detta att göra. Faktum kvarstår dock att enligt Floridas 'Vildmarksmyndighet' Har Borneman plockat koraller som han inte var tillåten att ta, sålt dem vidare för ekonomisk gagn och sedan försökt 'smita' undan vid uppmaningar om att återbörda det hela.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...