Gå till innehåll

Mannes Projekt 600L Salt


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Wow! Så pass stor skillnad! :) Trots ditt "problem" med ditt KH-värde så växer det så det knakar alltså.

japp. det växer en del.. riktigt kul o se att något går framåt o inte bara står still o typ vantrivs.

det ända som jag är lite fundersam över är euphylliorna.. vet inte om dom kräver något som jag

inte har koll på .. vet ej hur pass man kan se plus eller minus på dom så att säga..

skulle varit kul om dom kunde växa till sig lite synbart för min egen skull. så man vet

att dom också är på rätt väg.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tjo

liten update , har nu fått någerlunda koll på mitt KH värden så nu kan man lugna ner sig lite.

verkar stabilt på 8 sen några mätningar bakåt.

Har fått en känsla av att båda mina euphyllior mår fint och håller på att dela sig ,(var lite fundersam innan), så det blir fler huvud, dom verkar vara "köttiga" en bra bit ner på skelettet, så dom verkar trivas mitt i karet där strömmen från båda pumparna koliderar med varandra.

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter bra Manne. Ditt kar ser verkligen bra ut!

Tackar Bengan, man är ju lite stolt för det man ha åstakommit.

ser bra ut manne. börjar bli tid för träff hos dig snart.

är öppen för det anders, någon gång lär det ju bli min tur , dock är ju dom närmsta redan

bestämda så det kan ju bli till hösten, för det var väl patrik's tur härnäst efter bengan's om

jag fattat det hela rätt.. O det är JÄTTEKUL o komma efter patrik's ev träff NOT. :)

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjo

Har kört lite tester.

Ca 410

KH 7

Mg 1380

Ph 8,2

Po4 0

Nitrat 10

Resultatet blev att jag la på 30mins på min Kalkreaktor som är fylld med Korallkorss

i varierande storlek.. är ju tänkt att den ska hålla KH,Ca på vettiga nivåer. så tillsätter

jag Mg i pulverform.

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja,!

Här kommer några foton som jag kämpat fram , 6st av över hundra tagna.!

extra Coola är bilderna på min LSD Mandarin.!! Han stannade till o 'tittade' rakt in i kameran.

Håll till godo.

post-3404-14468915673226_thumb.jpg

post-3404-14468915673783_thumb.jpg

post-3404-14468915674212_thumb.jpg

Känner du igen Knapparna Lagge ?

mvh Manne

post-3404-14468915672893_thumb.jpg

post-3404-1446891567353_thumb.jpg

post-3404-14468915673996_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du gör som du brukar.. typ fram me kameran o macrot sen knäpper du med fingarna i glaset , o vips ställer dina fiskar upp sig för en fotosession.. :)

mvh manne

Nja, det är knappast så !!

Jag försöker fota, men ibland kan det ta flera dagar för att få det kortet jag vill ha.

Och jag tycker att mina fiskar uppträder mer som M. Jacksson och vill ej vara med på bra bilder !!! -skrattar hysteriskt

Men visst ibland kan man ju ha tur !!

Tycker i alla fall att dina bilder blev bra !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Räkna med att jag kommer och norpar några sen när jag fått det nya karet på plats. ;)

Din mandarin pryder nu skärmen på jobb. :ler:

Snyggt Manne, trägen vinner!

Super kul ju..! nu har du en vacker bild o lägga ögonen på när jobbet är som värst o drömma dig bort.. :)

du är alltid välkommen lagge, det vet du , så får vi se hur vi ska kunna fylla ditt kommande lite.

ska bli kul o se det på plats sen när jobbet ska påbörjas.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tja,

Har idag fått ett trevligt Paket från Ted. Så får man kan skapa sig ett eget omdömme om denna

pump, den kostar ju en bra slant , men verkar mycket smidig att rikta o placera i karet..

har ju två större styrbara streamers sen innan, 6100 med 7095 styrbox så denna nya ska

väl passa in i detta sällskapet hoppas jag på. har ju läst både Ris o Ros om denna 6055a.

Som tur var hade jag en styrkabel liggades sen innan , då det inte ingick i pumpen.

Gillar att det är en Lång kabel på pumpen , oftast är dom ju löjligt korta på vissa.

o sen lite korall lim o fragg stenar.. kan man ju inte vara utan..

post-3404-14468915679782_thumb.jpg

Mums -dregglar-

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu på förmiddan suttit o tittat lite på denna nano pump.. som lite tekniknörd så kan jag bara säga vilken jäkla sprutt där är i denna lilla streamer..

ända lustiga lösningen var dessa 4 små fästpiggar som sitter på 'Uringen' till pumpen..

där borde dom haft en bättre lösning, känns lite som man skulle paja dom direkt vid första monteringen.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Monteringen går nog bra, men passa dig när du ska ta ut och rengöra den. Knäckte piggarna direkt.

Jag tar loss pumpen från U-hållaren i karet, dvs låter hållaren sitta kvar, så sabbar man inte piggarna.

Tack Spooky för tipset..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

senaste:

fått använda korall limmet lite och fått några koraller på fast mark.. har en 'borre' som gärna

puttar runt dom lite annars.. har några till som ska limmas men det blir bättre o bättre..

har en hjärnkorall som inte trivs dock.. Några tips där ??

nanopumpen snurrar på bra. ett vatten byte är gjort på 50L. inte så stort men tror att det är nyttigt ändå för burken's välbefinnande.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

snyggt akvarium.....kommer gärna och ser det nån dag!!

som jag skrev tidigare till dig.. du är välkommen för en titt och kanske lite ny kunskap som du kan ha nytta av sen. alltid kul o snacka salt.. bara hör av dig..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

senaste:

fått använda korall limmet lite och fått några koraller på fast mark.. har en 'borre' som gärna

puttar runt dom lite annars.. har några till som ska limmas men det blir bättre o bättre..

har en hjärnkorall som inte trivs dock.. Några tips där ??

nanopumpen snurrar på bra. ett vatten byte är gjort på 50L. inte så stort men tror att det är nyttigt ändå för burken's välbefinnande.

mvh manne[/QUOT

hur är den placerad, jag tror dom trivs långt ner, inte för starkt ljus!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

crille:

den är just nu placerad relativt högt upp på stenen , satte den där för att då kom den i flödet från ena pumpen, fick för mig att den gilla flödet, vet dock inte..

tack för det.. ska åtgärda det imorgon då, den ska få ner på sanden lite så å se om den 'vänder' lite i sitt sätt att dra sig tillbaka, lär ju se om den reagerar på flytten ganska snabbt.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...