Gå till innehåll

Mannes Projekt 600L Salt


_Manne_

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

rund och go mandarin. en fröjd för ögat ;) Du har lyckats bra med karet!

gillar mandarinen grovt.. tycker att den har en cool attityd i akvariet. sen att den är 'fet' tyder bara på bra hälsa i akvariet på krypen hoppas jag..

tackar GimliX

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hårdputsat rutorna idag.. Tidningen Norra Skåne var här och tog kort o frågade ut en om sin hobby.. dom skulle göra en "udda djur" serie typ..

såg att mina gröna samt guldfärgade ricordea florrida hade delat på sig.. Kul..

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

blev nog skit bra......när kommer tidningen ut???

kunde dom inte svara på.. detta var 'ett' reportage i serien så att säga..

Kul att de visar intresse för hobbyn. Då får väll se till så intresserade läsare hittar info om saltvattenshobbyn!

Jag nämde med saltvattensguiden.se , så med lite tur finns det med i texten så fler söker sig in på

denna hobby.. Men nu har jag sett en som har sin kamera som jobb verktyg.. går inte riktigt o jämnföra obektiv o objektiv..

eller så har jag skrämt bort alla som ev läser artiklen sen.. vem vet.. :)

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tanken med denna artikel från början var att göra något om exotiska djur

Typ discus eller nått sånt, men han de skulle intervjuva kunde inte ställa upp så han tänkte vad kunde vara mer exotisk än Saltvattens fiskar,koraller mm.

Så han bollade i sin tur vidare till mig som heller inte kunde, tipsade om Manne han har ju 2 fina kar så reportaget måste ju bara bli kanon !!!

Hoppas nu det blir ett bra reportage!! Man har ju Prenumeration på denna dags tidning så man vill ju ha valuta för pengarna någon gång !!!:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tanken med denna artikel från början var att göra något om exotiska djur

Typ discus eller nått sånt, men han de skulle intervjuva kunde inte ställa upp så han tänkte vad kunde vara mer exotisk än Saltvattens fiskar,koraller mm.

Så han bollade i sin tur vidare till mig som heller inte kunde, tipsade om Manne han har ju 2 fina kar så reportaget måste ju bara bli kanon !!!

Hoppas nu det blir ett bra reportage!! Man har ju Prenumeration på denna dags tidning så man vill ju ha valuta för pengarna någon gång !!!:ler:

får skaffa mig en sommar prenumation nu då... :)

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att det går framåt Manne! Ska bli intressant o se vad det kommer bli av denna artikel så småningom. Skulle du få den i PDF så den kan läggas upp på guiden också?

jag nämde nog inte det.. men hör hon som ska skriva artiklen av sig så ska jag fråga..

annars får jag maila tidningen om artiklen kanske.. skulle vilja ha bilderna också som togs.. hade varit nice o kunna få se alla han tog..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt! jag får inspiration till mitt kar som bara har sten och krabbor o lite andra bonusdjur!

Följer tråden med intresse!

Kul att man kan få andra att bli inspirerade.. tar man det bara lugnt o tänker efter lite innan så kommer man ganska långt faktiskt och får lite hjälp från sina vänner..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för att jag fick komma och se dit kar.....Värkligheten slår vilken bild som helst.......Fick så mycket ider och tips så det inte var sant alltså....

Tack igen!!!

Kul att man kan hjälpa , hopas nu du lyckas med ditt projekt också..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tja..

Har kollat mitt Mg värde idag.. strax över 1200 så det har rasat från 1350 på ca 1 vecka..

jag tolkar detta som att något växer på i burken så jag har skopat i 150g tillsats för att få upp

värdet igen. ny mätning imorgon o se var det hamnat på då.. bara kul att ämnena förbrukas

måste ju vara en positiv reaktion...

Laggeman var på besök igår, så jag ska lägga ut någon bild sen på hans kameraskills..

har byggt en fläktlösning med 4st 80mm dator fläktar som nu går på heltid ,

hade över 29 grader igår, vilket (kanske) resulterade i att översta acroporan tappade lite lite hud. vet ej om det ha med det o göra.. kankse krabban som varit framme, han sitter i acroporan jämte just nu.. , idag har tempen inte gått över 27,4 så vi får se lite vad som händer.. har en 2l colaflaska i frysen som jag kan kasta i om det blir superkris..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tjo

ser sketbra ut i akvariet idag.. mina skivisar osv är rejält upp pumpade o ser ut att trivas som attans..

tempen ligger på strax över 27 grader med 5 80mm fläktar igång.

dom två små pumparna verkar göra sitt jobb ingen cyano synligt för tillfället.. skrapade rent

innan jag monterade dom på plats.. dock kommer jag att troligtvis köpa en styrbar tunze

nano till på lite sikt.. tror hårt på att det är klart positivt med ett varierande flöde för alla

invånarna i akvariet.

en rolig grej jag sett nu dom senaste dagarna är att min ena kirurg står o "dansar" framför tunzenanon.

ser häftigt ut.. ser ut som han svänger fram o tillbaka i sidled på samma plats ca 5-7cm

framför utloppet på nanon.

ser fler o fler delningar på vissa av mina skivor så det lär bli en tjock matta av dessa på lite sikt.

det är som att många "triggas" på ett o samma tillfälle.

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...