Gå till innehåll

Bra akvarietillverkare efterlyses


Waterboy

Rekommenderade inlägg

Hej,

som jag redan skrev i en annan tråd (https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?p=316387#post316387) så lägger jag nu ner min burk för att snart starta upp en större.

Jag funderar på en burk med måtten 220x60x60. Den skall vara 6-kantig, sneda framhörn, och ha glasen man ser genom i såkallat weissglass eller low iron -glas.

Karet skall såklart vara ett helglaskar.

Jag är inte intresserad av halvdanta byggen utan vill ha kvalitet! Var i Sverige hittar jag leverantörer som bygger snygga akvarier till ett rättvist pris?

Har du låtit göra ett akvarie i samma storleksordning? Vem gjorde det och till vilket pris? Är du nöjd?

Återförsäljare får även gärna ta kontakt!

H:Johan

johan@miata.fi

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag antar att frakten av akvariet från Sverige till Finland blir ganska dyr och frågan är om det är bättre att låta någon i finland bygga. Beställde nyligen ett kar, inte lika stort som du vill ha. Beställdes på Triton akvarium och är mycket nöjd med kvaliten på bygget. Snygga tunna silikonsträngar utan kladd. Snyggt skurna kanter som är slipade.

attachment.php?attachmentid=34804&d=1247652646

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=14093&highlight=wavebox&page=7

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=26624

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tittade runt mycket i Stockholmsregionen när jag beställde ett kar. Ganska fort fann jag 2 för mig intressanta leverantörer, Triton och Akvarielagret. I mitt fall blev det Akvarielagret.

Är det svårt att få ett tillverkat i Finland eller vill du skaffa dig en kryssning hit och hämta det själ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Utbudet är väl halvkasst här i Finland. Dessutom är det så lätt att ta båten över och hämta hem en burk. Tror även att prisnivån är bättre hos er. Finns inte äns en välsorterad saltvattenbutik här. Själv har jag handlat allt mitt levande i Triton och av andra akvarister här i Finland.

Tror jag skall höra mig för hos Triton, där har jag alltid blivit trevligt bemött.

Fortsätt tipsa mig om leverantörer och ge gärna prisexempel på vad just ert kar till slut hamnade på!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tittade på 3 st i Stockholm när jag bytte burk och tyvärr hade tritons tillverkare inte tid och jag fick ta en av dom som nämns i tråden.Och jag kan säga att det inte e i närheten av Jakens kar utan det ser fördjävligt ut.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också beställt ifrån 1 av dessa och när man har sett ett Elos så är det som natt och dag. Mitt har väldigt dåligt slipade kanter och väldigt feta silikonsträngar som på vissa ställen är utsmetade mer än 2cm. Ytavrinningsboxen var inte centrerad och inte heller hålen i den. Nu har jag mitt kar i väggen så jag ser bara två sidor och botten är täckt av sand så det gör inget.

Men skulle jag ha det i mitten av ett rum eller mer öppet så hade det inte varit snyggt. Då hade jag antagligen köpt ett fabriksgjort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...