Gå till innehåll

mitt första salt, ett clownhotell


freddi36

Rekommenderade inlägg

  • Svar 858
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jo, den kan han ju hänga i. Om han vill dvs :-) Får undersöka saken vidare tror jag. Ingen brådska. Gillar de hänga i acros i havet så känns det ju spontant som att de inte är i korallen för att den är mjuk och skön nödvändigtvis utan kanske för att den ger en viss trygghet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu har jag varit och hämtat mitt paket. ett litet huvud av euphyllia paradivisa. får hoppas att det växer till sig för det var litet. stjärnpolypen ska det väl inte va några problem med att få till att växa.

jag hade råkat få med en ormsjöstjärna också. den har ett brunt/svart huvud, 6 ben som är gröna med bruna/svarta ränder. det är väl inte grönormsjöstjärna för då vill jag inte ha den. men den sorten är väl helt grön?

någon som vet vad det är för sort? eller om den är ok ?

den är för liten för att min kamera ska klara av att fota den..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte du av Svenne här på guiden?

Isf har jag en armada av båda de där invånarna hemma :-) Tusenfotingen är en borstmask, klappa den inte. Ormstjärnan är en liten nyttostjärna vad jag vet, de har inte gjort mig något ont, samma sak med masken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

japp. köpte av svenne819.

korallerna ser ut till att må bra men det blev ett litet missöde med paketet. det hade läckt på posten! gissa om jag fick konstiga blickar på mig när jag skulle hämta ut det. en kassörska kom med ett genomfuktigt kartongpaket. sen sa hon; ditt paket har varit med om en liten olycka, det har läckt eller blivit blött på något sätt.. jag tog emot det i vetskapen om vad som hade hänt men jag sa inget mer än; oj då vad konstigt, hoppas att innehållet är ok bara..

Köpte du av Svenne här på guiden?

Isf har jag en armada av båda de där invånarna hemma :-) Tusenfotingen är en borstmask, klappa den inte. Ormstjärnan är en liten nyttostjärna vad jag vet, de har inte gjort mig något ont, samma sak med masken.

isåfall så skippar jag nog tusenfotingen men släpper i stjärnan. inte så kul att bli brännd av en massa när man ska rota runt i karet. om stjärnan är en bra städare så är det bara bra för jag behöver fler städare
:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-5907-14468922356347_thumb.jpg den lilla stjärnpolypsbiten. satte den ganska så långt ner. gillar den det? ska den ha mycket ljus?

post-5907-14468922356756_thumb.jpg euphyllian har redan börjat visa sina tentakler. hoppas att den växer till sig. riktigt fin men detta huvet var lite litet. anledningen till att jag bara köpte ett huvud var att jag vill inte att den ska bränna andra koraller senare. jag har märkt att giftet kan ge utslag på koraller som inte ens har rört dom. min trachypyllia hade jag innan ca 10 cm ifrån min E glabrecens. där ville den inte slå ut. men när jag flyttade trachyphyllian en bit så slog den genast ut. platsen jag satten den på har samma ljus och cirkulations förhållanden så jag tror det var euphyllian som störde den.

post-5907-14468922356983_thumb.jpg en bild på stjärnan. en lite bättre bild om någon vill försöka identifiera den.

post-5907-14468922356552_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hätr kommer lite fler bilder..

post-5907-14468922357548_thumb.jpgen helkarsbild. kameran är inte så bra så allt blir grummligt och ljuset blir helt fel. mycket klarare i verkligheten.

post-5907-14468922357164_thumb.jpghär är några bilder på okinawean i trachyphyllian. den måste ha tagit korallen som värd annars hade den inte suttit så mycket på den.

post-5907-14468922357359_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min eremit är väldigt intresserad av den nya euphyllian. den har suttit i princip på den hela dagen. den har dragit av alla kalkalger som satt på dom döda huvudena, sen har den "gnagat" på skelettet.

har inte en aning om vad den kan ha hittat där??

sålänge den inte skadar euphyllian så är det väl ok..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

imorgon så ska jag med familjen till köpenhamn. tänkte att jag kunde försöka övertala päronen om att vi kunde ta en sväng in om klownfisken på fredriksberg när vi endå är där :)

är det någon som har varit där?

är det billigt/dyrt? vet att man får multiplicera priset med 1,3 då den danska kronan är väl värd ca 1,3 kr svenska?

har dom mycket koraller?

ska bli kul att kolla in en ny affär. hoppas dom har något kul som jag kan få med hem :)

det enda problemet är att dom pratar danska vilket jag inte förstår ett dugg av ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De talar även engelska ifall du förklarar för dem at du inte förstår vad de säger. :)

Det är en trevligt affär, sist jag var där gjorde jag ett riktigt bra fynd, i övrigt är priserna ungefär som här hemma. Iaf när jag var där (ca 2 år sen sist) och vad jag minns.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...