Gå till innehåll

mitt första salt, ett clownhotell


freddi36

Rekommenderade inlägg

  • Svar 858
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

tack :)

ja den är en av mina nya favuriter. jag tror desutom att den snart ska dela sig för på undersidan så ser det ut som en mindre skiva växer fram.

jag tror det är någon Rhodactis. kan fråga Lagge, jag köpte den av han så han borde veta :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

då var dom nya korallerna i karet. jag tog det lite extra slow med innkoppningen eftersom dom kom i paket och säkert var ganska så chockade redan.

bilder kommer senare för nu ser dom ut som en sten och en rosa/lila boll.

knapparna ska vara gulaktiga med turkost centrum. montiporan är en krypande art med gröna polyper liknande den som BlöttVått visar på bilden åvan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bilder kommer idag oavsätt om dom är öppna eller inte :)

dom kom ju inte i karet förrän kl 19 igårkväll och karet släcks kl 21:15 så dom han inte öppna sig igår. karet tänds kl 11 så om någon timme så ska dom nog va framme :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

shit asså. jag tror jag har fått vävnadsdöd på M hoffmeisterin. :ledsen: :ledsen:

stenen är nästan täckt med skelett men nu när polyperna börjar komma fram så ser jag att det bara är ett område stort som en 1krona som har polyper. det andra är vitt.. :ledsen:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-5907-14468922438563_thumb.jpg dom nya knapparna.

post-5907-14468922438803_thumb.jpg nu har den stora skivan kommit upp på revet :)

post-5907-14468922439252_thumb.jpg här är m hoffmeisterin. det har dött ganska så mycket på den så nu är det endast den som är innringat som lever..

någon som har denna eller vet vad jag ska göra för att få den att trivas så bra som möjligt samt få en bra tillväxt? jag tycker denna är sjukt fin på de bilder jag sett och jag vill själv ha en fin så´n korall..

googla så ser ni hur den ska se ut.

post-5907-14468922439007_thumb.jpg

Ändrat av freddi36
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-5907-14468922449592_thumb.jpg nu har knapparna börjat visa sig efter att jag bytte plats på dom och knapparna från Lagge. när jag placerade Lagges knappar på samma plats som dom andra hade stått på innan så blev dom också sura.

nu står Lagges knappar under Rhodactisen istället :)

post-5907-14468922449821_thumb.jpg Rhodactisen och knapparna längst ner till höger. lite sura eftersom jag precis satte dom där.

post-5907-14468922449364_thumb.jpg min euphyllia har blivit riktigt stor. 6 eller 7 huvuden.

post-5907-14468922449144_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dom nya knapparna visar sig mer och mer för var dag :) ska se om jag kan få någon bild på hur polyperna ser ut. dom är gula med mörkblå mitt och bruna tentakler.

det som lever på M hoffmeisterin är inte så mycket men polyperna ser friska ut så jag kan bara hoppas på att den växer lite.

rhodactisen har blåst upp sig rikitgt mycket och det ser ut som att den snart ska dela sig. en ny skiva har liksom växt fram underifrån den stora.

post-5907-14468922457946_thumb.jpg ska det inte synas polyper på acroporan? nu ser den ut såhär. polyperna ska väl komma ut ur "rören".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lite bilder på gammalt och lite nyare :)

post-5907-14468922459588_thumb.jpgnu kan man se några knappar. det är fler och fler som öppnar sig för var dag nu. det har visst råkat komma med en sjukt orange knapp också, kul :)

post-5907-14468922458607_thumb.jpg min trachyphyllia och okinawae-gobie.

post-5907-1446892245898_thumb.jpg rhodactisen har blåst upp sig väldigt mycket nu :) och det ser ut som att den kommer att dela sig. nere till vänster så ser det ut som en ny skiva växt fram :)

post-5907-14468922459373_thumb.jpg här är en bild på acron. ska den inte visa sina polyper ur "rören" på stammen??

post-5907-14468922458796_thumb.jpg

post-5907-14468922459173_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

igår såg jag en riktigt snygg firre. en Plectranthias inermis. jag köpte den inte för jag visste inte om den skulle funka i mitt kar. jag har läst lite på reeflex och här på SG och det ska va en liten och väldigt tillbakadragen fisk. bara max 4cm.

så vad tror ni? kan den få plats?? jag ska till samma affär (korallcenter) på tisdag för att köpa lite koraller som inte var prissatta igår pga att ägaren inte var i butiken utan på tropikmässan i malmö :)

några vita/ljus rosa knappar med ljusbruna tentakler :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

haha! det visade sig att Plectranthias inermisen bara var på "semester". den var altså inte till salu :smiley17:

knapparna som jag hade sett var också borta, men det fanns några andra snygga som fick följa med hem. dyra, men när jag nu har tagit mig en lite närmare titt så kan dom nog va ganska så ovanliga.

orange mitt, gråaktiga runt om mitten med brunt mönster, och sen hade ungefär 50/50 eldigt orange-röda tentakler och dom andra blå-gråa.

bilder kommer :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...