Lägre djur
2 700 ämnen i detta forum
-
någon som vet vad detta kan vara för någonting? den växer vid foten av min lemnalia, det är det röda på bilden.
-
- 2 svar
- 889 visningar
-
-
Inhandlade för någon månad sedan ett paket med levandesand av den grövre sorten för att få en blandning i substratet. När jag då idag äntligen fick arslet ur vagnen och skulle få ned sanden i karet hittade jag något märkligt, nämligen en svart liten sak som jag närmast kan härleda till en alkotte. Någon som sett en liknande tidigare eller kanske tom vet vad det är? Mitt höftskott är kanske kokong eller "ägg". Mvh Thomas
-
- 2 svar
- 989 visningar
-
-
Har sett nått ljusskyggt som jag inte vet vad det är. Någon som har en aning??? och i så fall är det/den bra eller dålig att ha? /Marie
-
- 4 svar
- 1,2k visningar
-
-
-
Hej, Är det någon som kan svara på vad detta är? Gul och lila med ett hål mitt på. Den är ca 2,5-3 cm i diameter.
-
- 1 svar
- 774 visningar
-
-
Tjenare! Jag fick med denna djuret när jag köpte hem LS till akvariet. Den sitter vid samma ställe och rör sig hele tiden så den lever men jag vet inte vilklen djur det är? Och vilket skötsel den behöver? Tack för alla svar
-
- 0 svar
- 846 visningar
-
-
Detta växer på alla med skal har det börjat gjort. Snäckor, musslan har kommit upp ganska mycket.. någon som vet vad det kan tänkas vara?!
-
- 2 svar
- 672 visningar
-
-
Jag kikade i karet med ficklampa inatt och fick syn på denna krypandes längs glaset. Den var ca 2 - 2.5 cm lång. Först trodde jag det var en mantis, men den hade inga "boxhandskar". Den ser ut som en gråsugga. Vad kan det vara? Ursäkta den dåliga bilden.
-
- 2 svar
- 964 visningar
-
-
Under stenen som knapparna sitter på så är det nån tentakel som lyfter upp gruskorn och släpper ner den igen hela tiden, vad kan det vara?
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Undrar om någon vet vad detta kan vara. "skivan" har vuxit fram ur stenen. Har inte pillat på den så vet inte hur den reagerar vid kontakt men den sträcker ut tentakler precis som en fungia. Korallerna runtomkring har börjat dra sig tillbaka en aning.
-
Hej allihopa såg detta på en av mina koraller,har bilderna i en annan tråd också,men inga svar så jag testar här också är nyfiken på vad detta kan vara för ngt? Mvh Ola.
-
- 3 svar
- 1,5k visningar
-
-
Jag har inte en aning vad det här är för något! Allt jag vet är att jag har det i stora mängder på min sten, finns väldiga kolonier. Vad kan det vara? Och bör jag göra något åt det?
-
- 1 svar
- 614 visningar
-
-
-
Denna låg ute i sanden och såg ut att vrida sig av smärta. E det något att ha kvar i karet? Skickad från min iPad med Tapatalk HD
-
- 6 svar
- 1k visningar
-
-
Har städat i karet i dag och hittade den/dom här varelsen i sanden! Någon som sett nått liknande tidigare? Jag tycker det liknar en räk Alien.
-
- 7 svar
- 2,1k visningar
-
-
Gubben min har startat ett salt kar och när vi studerade det för ett par dagar sen upp täckte vi denna lille krabat, den är ca 3-4 mm "stor" har i dag kollat runt i karet och det finns 5-6 st väldigt små, denna är den största, någon som vet vad det kan vara?
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Idag när vi kom hem efter en 3 dagars frånvaro så fick vi såklart rengöra skummaren mitt på natten och då hitta vi något skumt litet djur i den. Svår att beskriva men den lever runt i smutsen och rör sig ibland upp och ner där nere. Har även sett denna saken i karet fast då var den mer vit. Hitta den under en korallsten när jag bytte plats. Snabb som den var försvann den och jag fick ingen bild på den, Men dessa 2 har jag nu på bild.
-
- 3 svar
- 3,1k visningar
-
-
Vad förutom mantisräkor käkar krabbor och kan följa med LS jag har ett ställe i karet som jag brukar hitta krabbdelar på men jag har inte hört något knäppande och mina eremiter clowner och turbosnäckor mår bra.
-
- 4 svar
- 1k visningar
-
-
Jag har blivit ganska fascinerad av mina småkryp – dels liftarna som kom med stenarna (Asterina-stjärnor, småsnäckor, borstmaskar, pods och allt vad det är) och dels de snäckor jag köpt (bumblebees är lite tråkiga men Nassarius och Trochus är aktiva, snabba och jäkligt snygga). <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p> Jag hade tänkt försöka skaffa mer av sånt. Tyvärr är det väl mycket som inte finns ”i handeln” utan som man bara kan få in med LS och man kan ju inte hålla på och köpa mer sten än vad som behövs och får plats bara för att hoppas på en ny skojig liftare. <o:p></o:p> Brukar ni som hål…
-
- 3 svar
- 983 visningar
-
-
jeåå vad kräver stenkoraller för tillsatser och sånt?+ha de räcker calsium
-
Fyll gärna på.
-
-
Möblerade om med min ls idag. Tog då en ful sten och slog i mindre bitar för att ha att bygga med. När jag krossat stenen till några bitar hittade jag denna saken. satte snabbt tillbaks stenen med "saken" på¨i akvariet, och den lever och har flyttat på sig. Han är ca 6 cm lång och har som små korta hår på sig. Någon som vet?, vill gärna veta snabbt nu när jag vet vart han sitter, ifall det skulle vara något mindre bra.
-
- 6 svar
- 1,1k visningar
-
-
Har haft mina sandvändande stjärnor i var sin ända av karet tills idag. Nu jagar de varann och....ja ni ser. Tror inte de gör vad jag tror, men..?
-
- 14 svar
- 1,9k visningar
-
-
Vad sysslar min electric blue eremit med? Släppte i några turbos och en eremit för 2 v sedan i ett nystartat kar. Första dagarna var eremiten rejält närgången på snäckorna, men sedan jag på prov satt i en liten hammarkorall för 1 v sedan har den bytt sexuell läggning, tror jag. ...... Hittar den nu varje morgon hårt slingrad kring den stackars korallen, och blir omgående tvångsflyttad till skamvrån på andra sidan karet. Är dock tillbaka senare på dagen. Den lilla korallen mår f ö gott, men blir visst lite störd av uppmärksamheten (drar ihop sig). F ö sköter eremiten sig kanon, rena slåttern bland de gröna alger jag hade, så jag vill gärna behålla den. Har inte sett några …
-
- 1 svar
- 1k visningar
-