Lägre djur
2 700 ämnen i detta forum
-
Någon som vet vad som ligger bakom dessa håriga tentakler?
-
- 14 svar
- 1,5k visningar
-
-
Är det någon som vet hur man kan bli av med dessa? Är det någon fisk som äter dom? Tacksam för svar / Peppe!
-
- 11 svar
- 2,1k visningar
-
-
Någon som hade gjort något åt detta? 😅 Kan inte se skymten av dessa i displayen. Vet inte om det är någon av mina Wrassar eller kopparbandade som har dom på sin meny. Eller nåt annat? Oavsett vem eller vad så är det tydligt att hen har ett välfyllt skafferi vägg i vägg som hen inte kommer åt 😊 Det är, så vitt jag vet, inte ett problem idag. Frågan är om det kan bli det? Frågan är om det är värt att skruva isär allt och riskera att inte få det rätt igen...
-
-
- 18 svar
- 3,2k visningar
- 2 följare
-
-
-
-
-
Vet någon vad detta är för korall?? har ni någon susning om var den gillar att sitta, dvs strömt, lugnt, ljust, mörkt. . . har sett att några har försvunnit så den kanske inte trivs med nuvarande position.. Mvh Peter
-
- 3 svar
- 1,3k visningar
-
-
2018 gjordes en världsomspännande undersökning om anemoner i saltvattensakvarium. Resultatet - Sea anemones in the marine aquarium trade: Market preferences indicate opportunities for mariculture and conservation. är nu vetenskapligt publicerat här - https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/aqc.3733 artikeln finns bakom en betalvägg, men kontakta huvudförfattaren Nicola Fazer via email så har hon lovat att skicka en fullständig kopia på artikeln.
-
-
- 2 svar
- 958 visningar
-
-
Hoppas dom blir fler nu http://youtu.be/BDEuMMaLBa4 Vattnet vart iaf dimmigt
-
Var rätt coolt att se.
-
- 1 svar
- 1,5k visningar
-
-
säger mycket mer än ord MVH Lasse Tillrättat problemet med att filmen startade i slutet
-
- 12 svar
- 2,5k visningar
-
-
Hej Som rubriken lyder en vild mat slukande stenopus hispidus som hugger mot mina fiskar & har vält om kull en av mina trocus sniglar & då kommer ej han på rätt! ja plockade upp snigeln igår för lite omvårdnad tyckte den levde satte den på en sten & imorse igen låg han omkull vält ! Räkan hugger o letar me klorna under stenen där min Antenn goby bor .i går var d nära att han skulle stryka med men fiskar e ju snabbare men är ändå orolig. Någon me erfarnhet av detta? lite spännande & se hur d funkar...kanske räkan ej får tillräckligt med mat? mvh. djzimon
-
- 4 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej jag har haft mitt kar igång i ca 2 1/2 månad och jag har en liten palett, 2 clowner och en putsräcka i som jag tycker borde räcka till mitt kar men det jag undrar över är vilka anemoner eller koraller skulle passa hos mig som inte blir så stora? jag har fyra t5 rör på 14 000k.
-
- 4 svar
- 1,1k visningar
-
-
Dom är väldigt många, kom tillsammans med nyligen anlända städpatrull, nämligen turbos... Tack på förhand!
-
-
-
Att koraller och anemoner fluorescerar vet jag. Däremot rörmaskar, kan dom fluorescera? Jag har några små lysande plymer i karet nämligen, funderade på om det är små anemoner, eller om dom är rörmaskar. Dom sitter i hålor i stenarna, så dom har inga synbara kalkrör.
-
- 0 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej, Jag kör just nu med dsb och har bra vattenvärde men får snabb algtillväxt på framförallt sandbotten. Rekommenderas några djur för att hålla botten ren i en 230L kub eller är det trots allt någon obalans som skall rättas till? /Patrick
-
Ja som rubriken säger vilka koraller föredrar ni?
-
Hej Jag är generellt livrädd för krabbor i mina kar, men ändå, så i mitt första kar, som fortfarande går har jag släppt i en mithrax (röd) för att ta mina valonior, samtliga är borta. Dessutom bor det en hårig vitrosa krabba i en sten, som aldrig lämnar sin sten. Vilka krabbor ska man vara rädd för? Jag startade ett nytt kar, och där har jag efter 2 månader sett fyra krabbor, varav en är riktigt stor, kolsvart, och har exceptionellt håriga ben (men kal kropp) Han är rent ut sagt skitstor, skitful, och ser allmänt ut som att han ska äta upp allt och alla. Men, på det faktum att han ser ut att vara farlig, det känns inte rätt att slänga ut honom för det. Han är kanske jät…
-
- 0 svar
- 780 visningar
-
-
hade väldigt gärna velat ha några krabbor då jag är väldigt förtjusta i krabbor men finns det några revsäkra krabbor eller är alla såkallade skadedjur/ohyra?
-
- 18 svar
- 3,2k visningar
-
-
Har precis varit och införskaffat oss en pepparmintsräka och tänkte tillföra fler till karet, bla boxarräka, eldräka och latinska namnet "Thor amboinensis". Vill nu vara säker på att de går ihop och vilka som absolut INTE går ihop? Tack på förhand!
-
- 15 svar
- 1,7k visningar
-
-
Jag håller på att förbereda uppstart av mitt clownhotell. Jag är galet förtjust i räkor och undrar nu vilka och hur många jag skulle kunna ha i mitt hotell. Det är på 58L. Såå ge mig förslag på vilka sorter jag kan ha med varandra Vill gärna även ha eremiter och krabbor
-
- 12 svar
- 1,8k visningar
-
-
Som rubriken säger. Vad e detta för en fining?
-
- 6 svar
- 943 visningar
-
-
Köpte en idag och glömde bort vad den heter på vägen hem(fiskminne) Lite suddig pga. Luftbubblorna på påsen. Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- 14 svar
- 1,5k visningar
-