Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fotografering

1. Started by Laggeman,

https://www.facebook.com/video.php?v=822409847841378

• 0 svar
    • 1,7k visningar
  2. Started by patrikk,

Här är en räka som man kan i i karet så fort du har vatten i det till och med innan du har vatten i det.

3. Started by LN21,

Hej! Jag undrar om det finns något gratis bildbehandlingsprogram som kan hantera NEF (Nikons variant på RAW)? Ja har provat med GIMP och något slags PAINT gratisprogram men dom ville inte öppna en NEF bild.

• 8 svar
    • 3,7k visningar
  4. Started by patrikk,

Härlig mussla att ha med på festen?

• 0 svar
    • 1,8k visningar
  5. plus lite andra djur God Jul på er

• 3 svar
    • 1,9k visningar
  6. jag är inte speciellt intresserad av konst men när det kommer i detta formatet så blir det intressant duktig firre!

7. lite tisdags mys med denna fisken

• 4 svar
    • 1,5k visningar
  8. Started by Alexraptor,

Efter att ha lekt lite med min nya videokamera och ett redigeringsprogram så har jag lyckats producera denna ovanliga lilla filmsnutten.

• 0 svar
    • 1,1k visningar
  9. Started by Alexraptor,

Den här videokameran är ju suverän när man väl fått den inställd.

• 5 svar
    • 1,5k visningar
  10. Started by Alexraptor,

Har tagit och köpt mig själv en Video Kamera och bestämde mig för att pröva den på mina koraller. Rekommenderar också att titta på filmen i Google Chrome, då man kan se den i hela 50fps där(skulle varit 60fps men det är en europeisk modell med PAL standard tråkigt nog).

• 8 svar
    • 2,1k visningar
  11. Started by patrikk,

Här är en liten film under havet det är dock en reklam för en kamera men dock så trevligt att titta på:

• 1 svar
    • 1k visningar
  12. Started by patrikk,

Här en kort film om pygmésjöhästar som är intressant

• 3 svar
    • 1,4k visningar
  13. Started by madsritterhansen,

Hej allihop. Har just varit en tur til Röde Havet på ännu en Liveaboard tur. Fantastisk tur som jag har gjort en liten film om, hoppas ni saltvattens folk tycker om denna :-) Ha det bra Mads

• 12 svar
    • 2,2k visningar
  14. Har köpt en Canon 700 D och vill köpa en bra Macro objektiv. Finns någon som är duktig vill ta bild på nära koraller polyp. Har ni något tips ? vilken är bäst. Sigma 70mm F2,8 Ex DG mACRO Canon EF - S60/2,8 Macro Tamron AF 90 mm / 2,8 Di Macro 1.1

• 11 svar
    • 4k visningar
  15. Started by alexochingencarina,

Av allt att döma kommer jag få ha en fotoutställning i december men fotoutställningen behöver ett namn. Så nu utlyser jag en tävling för att finna ett bra, eller det bästa, namnet på utställningen. Jag vill också rikta ett stort tack till krille55 (här på SVG) för att han fick in mig på det här spåret. Förslagen fn är "Life" och "Life on a reef". Vinnaren erhåller en knappkoloni (BAM-BAM). Eventuell frakt betalas av vinnaren.

16. Started by Alexraptor,

Skulle ta lite spännande bilder på mina koraller när jag matat dom, och fick då syn på att min Hammarkorall plötsligt blev glupskheten själv. Tack och lov lyckades jag snabbt fippla kameran till video läge.

17. Started by Alexraptor,

Var snabbt framme med mobilen när en bamsing till Asterina var framme och promenerade i min mandarin's kar. Man får verkligen se riktigt bra hur dom rör på sig med sina små tubfötter.

• 0 svar
    • 1,1k visningar
  18. Hej folkens. Til Jer som kunne li min første video får I nu en opfølger. Havde lidt xtra godt materiale liggende så det blev til en del mere Enjoy <!-- m -->https://www.youtube.com/watch?v=daDTTZ1 ... bgdyBiiJzQ<!-- m --> MVH Mads

• 6 svar
    • 2,1k visningar
  19. Started by madsritterhansen,

Hejsan folkens. Tänkte jeg skulle dela av mig med mina nyliga upplevelser ifårn en veckas liveaboard tur i det sydliga röde havet. Varning : Starkt vanbildande form av semester :-) :-) http://www.youtube.com/watch?v=iWq3AhFncyo Hoppas ni gillar filmen, MVH Mads

• 15 svar
    • 2,4k visningar
  20. Started by patrikk,

vill gärna att detta ska vara mit nästa kar. någon mer som vill ha ett sånt här? http://video.us.msn.com/watch/video/largest-private-reef-aquarium-in-north-america/1bfr3g6

• 5 svar
    • 1,7k visningar
  21. Started by Alexraptor,

Dessa killar var verkligen det. Min nya fina euphyllia som jag köpte på sista saltträffen på sjöfartsmuseet, mumsar i sig lite pellets och hummerägg. Mina gamla Favia trojänare, den älsta av mina koraller som har fått genomlida alla mina misstag under årens lopp, men det är gott gry i han än..... och hungrig är han.

22. Started by hagbard,

Lillgrabben kom idag med sin nya mobil o frågade farsan vilka färger vill du ha på bilden när jag tar ett foto på din pöl? jag vart ställd!Är det så?

23. Started by lexwin,

Finns det någon som listat ut en bra metod för att återge akvariet om man kör enbart den blå kanalen? Jag tycker det är så jäkla fräckt hur det får själva vattnet att se intensivt blåfärgat ut samtidigt som korallerna tom lyser upp sin omgivning. Men jag lyckas inte fånga båda dessa aspekter samtidigt. Exempel: Här lyckades jag justera exponeringen och vitbalansen så att jag någorlunda lyckades återge vattenkolumnen som den ser ut i verkligheten men nästan all flourocens har ju fallit bort. Här börjar jag ju närma mig att fånga korallernas intensitet fast i verkligheten är de ett snäpp ljusare och de röda färgerna drar sig lite mer orange. Jag skulle vilja hitta ett sät…

• 15 svar
    • 3,4k visningar
  24. Started by niki68,

• 4 svar
    • 3,6k visningar

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.