Apex
20 ämnen i detta forum
-
Fick just höra att Apex ska släppa probar för Kh Ca och ngt mer. Jag tänker då hur skall detta kunna fungera och är skeptisk. Pratade även med en handlare om Pinpoints Nitrat prob. Fungerar inte sa han. Känns som drömscenariot att bara ha probar som mäter allt. Men Kh Nitrat mfl är väl kemiskt nära omöjligt att mäta utan att blanda vätskor osv ? Era tankar och ev erf ?
-
-
- 15 svar
- 5,2k visningar
-
-
Tja, som rubriken säger...är det meningsfullt med en apex? Belysning och pumpar har ju egna kontroller. Står nämligen och väljer mellan en KH -controller och en apex. Känner att det blir lite dyrt med både och på ett bräde. Det bästa hade varit en KH-controller med prober för t.ex salinitet och temp också. Finns det? Mvh
-
-
- 10 svar
- 4,9k visningar
-
-
Det händer lite på "kontrollfronten" https://www.facebook.com/mrsaltwatertank/ https://m.facebook.com/NeptuneSystems/photos/pcb.1659216410756743/1659215757423475/?type=3&source=49 https://m.facebook.com/mrsaltwatertank/photos/a.10151617336430922.1073741827.313599910921/10154930061575922/?type=3&source=54
-
-
- 9 svar
- 9,8k visningar
-
-
Ni kunniga. Hur länge klarar sig prober utan att sitta i vatten? Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- 9 svar
- 4,3k visningar
-
-
De senaste veckorna har jag blrjat mrka följande fenomen. Tidigt på morgonen så störtdyker mitt ph mycket snabbare än vad som är rimligt. det är inte varje morgon utan det är lite sporadiskt. Kan det verkligen vara korrekt eller är det dags att kalibrera om proben?
-
- 7 svar
- 1,1k visningar
-
-
Har köpt en sal probe till apex. Kör naturligtvis temp komp, annars blir det ju fel då den mäter konduktivitet. Men det verkar som den överkompenserar...dvs när tempen går upp går "sal" ner...utan tempkomp skall dessa följas åt, med perfekt temp komp skall kurvan va rak oavsett temp, o med övertempkomp blir det som här. Jag har faktorn 2.0...det sägs att det skall va mellan 2.0-2.3....så 2.0 borde funka men den överkompensera ju fortfarande!?....skall sänka faktorn till 1.9% så får vi se. Input? @Lasse, hur har du faktorn ställd på din ghl? Jonas Roman
-
-
- 5 svar
- 3,2k visningar
-
-
Skapar detta ämne för att få input från er ute i landet som använder er av Apex olika modeller. Vad tycker ni, bra, dåligt.
-
-
- 3 svar
- 4,9k visningar
-
-
Finns någon som kör ihop behöver hjälp för att starta min kalkreaktor Deltec Pf601S med apex/trident
-
- 3 svar
- 649 visningar
-
-
Är någon som kan hjälpa mig med apex A3 pro.När jag loggar in får jag denna bild kan inte komma in och styra den längre , har testa att dra ur strömkabel till apexen och sätt in den igen blir inte bättre .
-
- 3 svar
- 677 visningar
-
-
Hittar inte task iconen på min apex dator kan någon tipsa vad ska jag göra
-
- 3 svar
- 2,8k visningar
-
-
Tidig julafton! 😀 Saknas på bilden gör en COR20 då den är på avsaltning. Det började med en förfrågan om en nivåsensor och slutade med detta! 🤣
-
-
- 2 svar
- 681 visningar
-
-
Är det någon som vet hur lämplig apex dos är för kontinuerligt flöde? Om jag skulle köra en kalkwasser mixer, där jag vill ha ett flöde på typ 2 ml i minuten, går det att ordna med apex dos? Eller är det stötvisa doseringar som gäller?
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
- 1 follower
-
-
Hej, Jag hade en Apex Wave som slutade fungera efter 14 månader, eftersom garantin gått ut, lade jag den i ett skåp, ca 8 månader efter tog jag fram den, den fungerade igen, men bara i 2 dagar, sen stoppade den igen. Lade in ett ärende på Neptune System, om det fanns något jag kunde göra, pumpen var ju då ca 22 månader gammal, dom meddelade att det bara var 1 års garanti, men dom gav mig ett RMA nummer och bad mig skicka den till De Jong Marinelife. Jag skickade den och veckan efter fick jag en ny pump. I förra veckan började en annan Apex Wave uppföra sig konstigt, provade att radera den från systemet, men efter det gick det inte att installera den igen, lade …
-
- 1 svar
- 877 visningar
- 1 follower
-
-
Se bild. På förstasidan i Fusion visas pH 7.74. Går jag in i grafen och tittar så visar den att för tre minuter sedan var pH 8.03. Hur kan den välja att visa två olika värden? Sent using Jedi mind-trick.
-
- 1 svar
- 2,6k visningar
-
-
-
Är det någon som har en Apex PARmätare som skulle kunna tänka sig att hyra ut den i nån vecka? Kanske finns fler som är intresserade av att hyra en för att kartlägga PAR värdet.
-
- 0 svar
- 217 visningar
-
-
Hej, Har idag 3 st PM1 installerade på min Apex, mäter PH på 4 olika ställen: PH i akvariet som är ansluten direkt i Apex PH i calcium reaktorn för att styra CO2 i första PM1. PH för att läsa av Alkatronic i andra PM1. PH för att läsa av negativ orp i tredje PM1. Läste att man kan läsa av negativ orp med orp prob och apex inställt för PH mätning, Apex klarar inte av att mäta negativ orp. Det fungerar alldeles utmärkt, PH 7.0 = 0mv PH 8.0 = -58mv PH 9.0 = -116 mv, alltså -58 mv på varje helt PH steg uppåt. Vet inte om den visar rätt värde, men den går i alla fall att läsa av så jag kan justera flödet igenom min nitratreaktor. J…
-
- 0 svar
- 737 visningar
- 1 follower
-
-
Är det nån som testat, vet nåt om, delning av 24V adapter till de mindre förbrukande modulerna typ FMM typ 2 (eller fler) sådana på en 24V adapter? Känns duktigt dyrt och och overkill med en adapter per modul till 1Link förstår jag men inte till de enligt ovan.
-
- 0 svar
- 476 visningar
- 1 follower
-
-
Hej, Har haft Apex i 5 år och har litat på den, den har varit fantastiskt bra. Har haft Alkatronic i 3 år, har alltid litat på den och den är också helt fantastisk. Har haft Mastertronic i 1,5 år, litar på den ibland, har haft en del problem. Från i förrgår visar alla värden på Apex helt fel värde. PH hoppar mellan 7,5 - 10,5 Temp visar 24,5 då det är 26,5 i akvariet, har 2 pober och dom visar olika, har tidigare visat rätt och lika. Salt mätaren visar för högt värde 35,8 då det i verkligheten ligger på 1,025 enligt min digitala refraktometer, vilket borde motsvara 34,5. Redox är enda proben jag tror visar rätt. Kopplingen mel…
-
- 0 svar
- 410 visningar
- 1 follower
-
-
Har kommit ut för mobius , pumpar och led.
-
- 0 svar
- 428 visningar
-