Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.
  1. Started by Kimozabe,

Det dimbara uttaget klarar bara 2A, vid högre belastning riskerar man att uttaget går sönder. Hur mycket drar en tunze osmolator? Är där en peak just när pumpen startar som riskerar att knuffa det över 2A? Fråga 2 är hur pass skadligt det skulle vara att montera en powerbar i sumpskåpet, kommer ha en fläkt som blåser in luft och en som blåser ut luft? Kommer självklart bara bli rena gissningar men tar gärna emot dom Mvh Kim

• Gilla
    • 8 svar
    • 3,4k visningar
  2. Started by Kimozabe,

Har ställt in email och gjorde testet, fungerar bra. Nu vill jag tex få notifiering om nivågivare är utlösta. Fungerar oxå bra men problemet är att jag får 1 i minuten oavbrutet trots att jag återställer utlöst nivågivare. Vad har jag gjort för fel? Kan man göra nån inställning så det står namn på givarna i mejlet istället för bara 1,2,3 etc? Iofs så kommer jag ju logga in på appen om någon givare är utlöst men ändå..... Mvh Kim

• Gilla
    • 12 svar
    • 3,2k visningar
  3. Started by Kimozabe,

Någon som vet hur jag förlänger kabeln till läcksensorn? Ser ut som en vanlig hörlurskabel, typ @Lasse? Mvh Kim

• 3 svar
    • 2,9k visningar
  4. Started by Kimozabe,

Får inte fram graferna i ghl-appen. Är det en funktion som ännu inte fungerar eller någon inställning som jag missat? Jag har aktiverat mätningar (15 minuter) i GCC och kan få fram dom på datorn men vill inte starta datorn så fort jag vill se hur pass jämna värden jag har, speciellt nu i början. Mvh Kim

• 1 svar
    • 2,8k visningar
  5. Started by Kimozabe,

Jag tänkte ha mina prober i returfacket. Vattenivån där kommer stiga vid varje vattenbyte då jag stänger returpumpen och tömmer facket på vatten. Min fråga är nu om prober är vattentäta så det går att sänka dessa under vatten helt? Känns som dom borde vara det men vill inte ta det för givet och paja proberna. Mvh Kim

• 1 svar
    • 2,7k visningar
  6. Någon här som kör/kört sin belysning genom profiluxen? Jag har Philips Coralcare som jag vill köra genom profilux 4 med en LBF-AP. Har snurrat runt i dom olika menyerna men det jag hittat är typ att jag ska ange vilka dioder jag har etc. Trodde det bara skulle vara att gå in och välja vitljus, antal procent och tidpunkt och sen samma på blått? Är det för mycket strul så kör jag genom Philips egna program och en laptop. Mvh Kim

• 1 svar
    • 3k visningar
  7. Started by Kimozabe,

Fortsätter bomba ghl delen av forumet. När jag via ghl connect kör en manual override av uttag 2-4 som styr mina magnetventiler och boosterpump så startar dom själv så fort skärmlås eller lämnar appen. Ska det verkligen vara så? Om man stänger av något som tex fyller vatten för att göra ett jobb så vill man inte att den ”proceduren” startar mitt i. Så fall blir det att plugga ut kontakter bara för att vara säker. Mvh Kim

• 4 svar
    • 2,6k visningar
  8. Started by Kimozabe,

Någon som kör GHL connect-appen på iPad? Fick en iPad 4:generationen vad det nu innebär. Minimalt använd. Den klarar inte av att ansluta till profiluxen. På min mobil går det alldeles utmärkt. Testade wi-fi och paddan har en hastighet på 50-80 när min telefon ligger på 250Mbit. Är det så att äldre paddor är för slöa? Mvh Kim

• Gilla
    • 8 svar
    • 2,7k visningar
  9. Started by Kimozabe,

Har 2 nya och en beg powerbar. Håller på att uppdatera och plugga in allt. Tror denna fråga är löst eftersom jag programmerar i GCC så måste det vara så att allt ligger på GCC/Profilux och inte i grenuttagen? Finns där en reset-funktion i GCC för att reseta den beg powerbaren eller styrningarna ligger i mi profilux4 och inte i själva powerbaren? DENNA BEHÖVER JAG FORTFARANDE HJÄLP/SVAR PÅTillägg: Kan man inte döpa hela powerbars? Vet att jag kan döpa uttagen. Vad är skillnaden på ”Description” GCC och Profilux? FÖLJANDE ÄR LÖST. Kommer säkert följdfrågor på programmering av funktioner, tider etc Och hur ser jag vilken sen…

• 0 svar
    • 2,6k visningar
  10. Started by Kimozabe,

Någon som vet hur man stänger av ljudet vid manövrering via knapparna på profilux4? Mvh Kim

• Gilla
    • 4 svar
    • 3k visningar
  11. Vill bara få bekräftat att det går alldeles utmärkt att köra nätverkskabel istället för profilux PAB-kabel. Hittade nån tråd där du @Lasse skrev att det var RJ45. Nån speciell eller bara cat5 rakt upp och ner? Bygger ihop en varukorg nu så hade varit gött om någon kunde svara relativt snabbt. Mvh Kkm

• 4 svar
    • 3,1k visningar
  12. Started by Kimozabe,

Någon som vet vad jag ska ha för kabel till 0-10 ingång på profiluxen men samtidigt kunna koppla in andra änden till min kontroller till Philips Coralcare? Mvh Kim

• 9 svar
    • 2,9k visningar
  13. Started by Kimozabe,

Kollade lite i manualen och undrar om jag fattat det rätt. Där är 2 PAB utgångar på boxen. Kan jag på den ena koppla ett 5:1 grenuttag och sedan i denna ytterligare ett 5:1 grenuttag osv? I den andra koppla in en slavedoser och om det skulle behövas en slave doser i första dosern? Om expansion Box behövs så kopplas den in först och sedan doser i denna. Hur många nivågivare (individuell funktion) / leak detectors kan jag koppla in? Där är 2 uttag, lila och grön men i manualen level 1-4. Innebär det max 4 enheter med hjälp av splitter? Om jag behöver fler så är det expansion card alt expansion Box som gäller? Mvh Kim

• 4 svar
    • 1,3k visningar
  14. Started by PasiLu,

Någon som har en susning ifall en Robo-tank fungerar i EU? Verkar lite som att pilla på bilstereon och pilla fram det perfekta....

• 0 svar
    • 2,4k visningar
  15. Started by Andreas84,

Har försökt ansluta till ghl controll center men får inte rutan connected as access point ikryssad och kan med diet inte ansluta trådlöst till datorn. Datorn syns i routern men går inte att ansluta. Behövs portvidarebefodran eller liknande? Några ideer? Mvh

• 15 svar
    • 3,7k visningar
  16. Started by Kimozabe,

Kan en powerbar sluta fungera så att om tex en påverkad givare ska bryta strömmen men något felar i antigen profiluxen eller powerbaren så strömmen fortfarande är på? Eller om ett uttag inte längre skulle fungera så slutar det helt, alltså blir strömlöst? Hört om något liknande fall @Lasse? Kommer nämligen styra magnetventiler till osmosen via profiluxen, har iofs dubbla så att 2 uttag skulle lyckas hänga sig samtidigt är väl nog osannolikt men ändå bra att veta. Mvh Kim

• 2 svar
    • 1,5k visningar
  17. Started by nikas68,

Hej jag har en profilux4 och har problem med molnettjänsten myGHL. Jag har gjort alla inställningar som skall göras och jag kommer åt den med controll center via mitt trådlösa nätverk. När jag loggar in på myGHL så ser jag min profilux 4 och den lyser grönt men när jag klickar på show så händer inget. Efter tag kommer det upp information att det har tagit för lång tid och att jag skall försöka igen. Om jag kopplar upp mig mot profiluxen med min laptop och låter den vara uppkopplad så går det att komma åt min profilux via myGHL. Så det verkar vara så att min bärbara dator uppnar upp någon väg när jag använder controll center. Så nu när jag åker på seme…

• 4 svar
    • 2,3k visningar
  18. Started by Lasse,

Nu ger sig GHL in i smeten med KH mätning och dosering Se här MVH Lasse

19. Started by Xanrag,

Vilken returpump rekommenderas som går att styras med ProfiLux? Det som verkar klart enklast styra är Tunze så jag köpte alla streamerpumpar m.m. av det märket (med styrningsmöjligheter) och dom hade även en returpump med styrningsmöjlighet (1073.50) men den kanske är i svagaste laget? ( Flow rate: 1,100 to 3,000 l/h ) I dagsläget kör jag med en Jebao DCT-6000 på halvvarv, så hmm. Det känns rätt oklart vilka pumpar som går styra med 0-10V och då behöver man antagligen köpa en GHL PumpControl 1 också..

• 1 svar
    • 1,1k visningar
  20. Tror jag har förstått hur man skall göra en virtuell probe men ber ändå om en förklaring från de som kan. Och så undrar jag om jag har förstått det riktigt när jag tror att man använder en probe till att mäta av ett värde och när man skapar en virtuell probe så gör man det för att den skall kunna ta upp samma värde men styra andra ting med andra inställningar. Till exempel om man önskar styra olika utrustning vid olika temperaturer osv.. Någon som kan beskriva?

• 1 svar
    • 4,4k visningar
  21. Started by turboadde,

Någon som äger en Profilux proppelerbreezer som skulle kunna visa en bild på sin power supply eller skriva ner modellnumret i alla fall? /Andreas

• 4 svar
    • 1,4k visningar
  22. Started by Lasse,

Gissa vad som ligger på mitt utlämningsställe. Plockas upp i kväll MVH Lasse

23. Lite info för dem som har beställt en p4 ProfiLux 4 Delivery Hello everyone to wait for their ProfiLux 4! We finally managed to get all the parts for the production of the P4, after some suppliers let us hang up and delivered parts too late or too little. We are now in full production, we will probably need the next week for the first batch, which means that we can deliver from Jan. 23, 2017, unfortunately 5 weeks later than planned. It was not possible to call us an earlier date because we had until recently not reliable information from our suppliers. I am very sorry for the longer waiting period and would like to apologize for any inconvenience …

• 1 svar
    • 1k visningar
  24. Started by turboadde,

Någon som har koll på vad det kostar att byta display på en GHL-doserpump?

• 5 svar
    • 1,6k visningar
  25. Started by Ouscazz,

Jag funderar på att köpa min första akvariedator. Kan i princip ingenting om dem. I första steget blir det bara att ha koll på vattenvärden och styra temperatur. Tanken är att senare kontrollera pumpar, belysning, dosering m.m. WiFi är ett måste. Vad är egentligen skillnaden mellan den nya P4 och föregångaren P3, priset skiljer ju knappt någonting?

• 5 svar
    • 1,1k visningar

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.