Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

salar

Stödjande medlem
  • Gick med

  • Senaste besök

All aktivitet

  1. Jag tror Triton snittar 2-3 veckor i karantän med sin fisk och den e inte dyrare än vissa andra butiker i stockholm.Har kollat pris på tex en gul kirurg och det kan skilja ca 100kr på Triton,A-leasing,korallrevet,A-lagret och Bromma Z och det ser jag som normalt att priserna skiljer sig.Oavsett var man väljer att lägga sina slantar så e det en fördel att se det man köper.Patrik
  2. Allt ny teknik som ska i akvariet ska tvättas noga före användning.Det trodde jag alla visste .Patrik
  3. Nä menar du att du kan se på fisken om den e sjuk i 95% av falllen? Skarpa ögon du måste ha. Priset på hobbyn skulle självklart sjunka om vi va lika många som i tyskland.En tysk importör har nog klart lägre innköpspriser än en Svensk importör som inte kommer upp i samma volym.Saltvatten e en dyr hobby som du säger men jag skylltar inte med att jag har akvarium.Jag hoppas oxå att deep ocean kommer till Sverige med sina fiskar och alla tillstånd och kan leverera fisk till dom som inte bor vid en butik och då tror jag hobbyn kan växa men förlita dig inte på en Dansk att han ska dumpa marknaden med sin fisk för det kommer inte att ske.Patrik
  4. Har väl påtalat en del brister till en kille när butiken öppnade och han visste mycket mer om salt än mig så jag fick vika mig.Fiskarnas välmående kan man lätt hoppa över om man säljer till den största delen nybörjare i hobbyn.Patrik
  5. Enkelt.Det inlägget jag citerade så tyckte han att karantän inte va något att sträva efter utan billigare priser skulle främja hobbyn.E priset för högt med nytt e en genväg att gå beg marknaden.Hoppas du forstog va jag menade nu. Jag gör som som det sista du skrev jag handlar inte där även om jag e där och snokar ibland.
  6. Så du e villig att låta dina fiskar hemma bli smittade av en fisk bara den e billig? Priset e fritt för våra handlare så länge dom har och sköter sina tillstånd för det är ju djur vi håller på med. Jag har en gammal audi men jag vill ha en porsche men jag har inte råd med en, så var det länge med mitt saltkar oxå och det finns inga genvägar mer än att köpa beg prylar och det måste många på SG förstå.Patrik
  7. Om inte vi som köper fisk ställer krav på butikerna så blir det förmodligen en lag i slutändan som jag inte tror det är idag.Patrik
  8. Bra för dom brittiska kunderna, men efter flygresan från England så blir fisken utsatt för ett nytt stress moment och borde gå i karantän i den svenska butiken. E man rädd om det man har i sitt kar så ser man till att inte handla av en butik som saknar karantän.Patrik
  9. 2011 ska karet skrotas till hösten och troligtvis beställa ett nytt kar med lite andra mått.2012 februari så blir det nog en ny start med ny sten och några av dom gamla korallerna om dom får vila hos Triton.Patrik
  10. Ingen ny info av dom som kontaktade myndigheterna.Patrik
  11. Jag skulle nog avråda dig att dricka osmosvatten och om du inte tror mig ta en tur till Triton och kolla in Leffe som bara druckit det i flera år. Symptomen kan jag inte skriva hära.Patrik
  12. Tråkigt Tomas. Du anar nog inte hur många som du inspirerat med ditt kar genom åren och då borde nog några av dina fraggar komma hem till sin husse. Hoppas att du lyssnar på Tommy och kavlar upp ärmarna och kommer igen. Jag kan inte heller se dig utan ett välmående kar. Patrik
  13. Du ligger och vilar dig med en snorkel i munnen. Hur går fisket? Hu va jobbigt det verkar vara att jobba som foto modell. Patrik
  14. Ja vad e olagligt det kan inte jag svara på, det va därför jag ville ha en vettig tråd. Klart att skattemyndigheten ska kolla upp om någon säljer svart annars blir det inte rättvist mot dom som kör vitt och då blir ju dom arga och på sikt kan du inte dra av dina mil i din deklaration för bidrags pengarna e slut för landsortsborna som får dra av sina resor. 33% va bra pris men om någon av pumparna går sönder och du måste skicka tillbaka så blir det dyrt,jag vet av egen erfarenhet.Patrik
  15. Mina pengar e oxå mitt val. Tråden spårade väl ur när alla försvarade sin lokala handlare(så även jag med min handlare)men ett monopol har vi inte i stockholmsregionen för hära kan det skilja 150kr på en gul kirurg. Priset i Sverige e knappast en överenskommelse mellan handlare för det skiljer för mycket i pris på både teknik och levande. 30% billigare i Eu då handlar jag där oxå tex min BK skummare men om det visar sig att något e olagligt tex med det som har med det levande att göra då avstår jag för hobbyns framtid.Patrik
  16. Nu blev jag nyfiken?Vem har monopol mer än systembolaget i Sverige.
  17. Mr B Att handla levande på nätet va inget jag nämnde när jag fick min post flyttad och namngiven av moderator utan jag spekulerade i om det var olagligt att köpa fisk från en bil. Tråden kanske får en del svenska handlare att bli mera vassa på både utbud,service och att ha sina papper och tillstånd i ordning.Patrik
  18. Härligt. Danskt företag med sina papper ok i Dannmark. Sverige (kan hända att inte dom danska tillstånden räcker) Ex Holland cannabis ok Sverige cannabis nej Sverige snus ok Eu snus nej En union men många egna lagar.Patrik
  19. Du måste väl prata om folk i din närhet om du tycker att svenskarna inte e ett driftigt folk.Patrik
  20. Min åsikt e att SG ska kontrollera sina sponsorer va det gäller tillstånd. Men jag tror dom flesta skiter i lagar och regler när det gäller den hära hobbyn.Tyvärr kommer det att slå hårt mot alla 2000 salta akvarier i framtiden. Jag har försökt själv att anmäla en butik som inte har rent mjöl i påsen men det visade sig att det var näst intill omöjligt.Kontakta myndigheter i berörda stad därefter polis och tillslag mot butiken med fingrarna i kakburken.Jag la ner den tanken men jag kommer att fortsätta när jag har tid o lust. Patrik
  21. Härligt Maack att alla papper kom på bordet.Jag hade hoppats att tråden skulle nå 1000 poster men det e nog för många kvar. Jag kommer tyvärr inte bli kund för även om tillstånden e ok så tycker jag att fiskar köper man i en lokal men jag förstår dom som bor illa till vill använda denna service som DO har. Då får jag väl önska Maack och Moby på DO en god jul.Patrik
  22. Förmodligen svamp på fenorna det är inte så ovanligt efter en flytt men det brukar dom klara av,så länge den äter och e aktiv så bådar det gott.Patrik
  23. Nu finns det nya musslor.Patrik http://www.blocket.se/varmland/Saltvatten_fiskar_koraler_LPS___SPS_Muslor_18601413.htm?ca=11&w=3
  24. Bäst före datumet ser ut att gått ut på han på bilden till höger.Patrik

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.