Gå till innehåll

Mitt bygge 576+240 sump


Heritage

Rekommenderade inlägg

Håller med! Verkligen fint det har blivit! Diggar vimplarna jag med. Är det bara rätt sort så slipper du att de går på dina koraller, men de kan vara svåra att skillja på.

En butik i Malmö hade 5st inne på en gång, och det såg bara så förbaskat läckert ut när de simmade tillsammans! Var nästan sugen på att byta ut hela fiskbeståndet bara för att köpa dem istället, men det kom ett akvariebyte emellan, sådet får bli ett senare projekt. :)

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Man bockar och tackar!:nöjd:

Klart bilderna kommer att fortsätta ett tag till iaf.

Ang högre upplösning på bilderna. Problemet är att bilderna från början är förhållandevis stora >3MB. Eftersom jpg får vara max 169 K på den här sajten så blir det ibland lite kass.

Vimplarna ja, gudarna ska veta att det kartlades noga. Stod men en engelsk bok för att till slut vara säker på att de jag har inte är av den korallätande typen.

Garanterades och det har funkat. De rör inga koraller alls. Djuren kom f ö direkt från TMC, gjorde en liten mellanlandning hos min vän, granne och ägaren av Exotic Zoo i Ängelholm. De fick flytta hem till mig i stället.:ler: Tycker de är läckra och de passar så bra i mitt kar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

håller med... kul med bilder och det ser skitbra ut...

det finns ett program som är jäkligt smidigt när du ska göra bilderna mindre som heter pixresizer, om du inte har testat det så kan jag rekomendera det...

//jonatan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt bygge!

Kan du inte lägga upp några bilder där man ser hur du har satt fast dörrarna?

/Björn

Tackar!

Upphängningen av dörrarna är ingen speciallösning direkt.

däremot använde jag sk pianogångjärn för att få stöd på så lång del av dörren som möjligt.

Lovar ta bilder på det, men som sagt inget speciellt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

håller med... kul med bilder och det ser skitbra ut...

det finns ett program som är jäkligt smidigt när du ska göra bilderna mindre som heter pixresizer, om du inte har testat det så kan jag rekomendera det...

//jonatan

Ahh, tackar för tipset. Ska kolla på det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OJ! Går det inte att minska komprimeringen? Det måste ju gå att ställa den så att du fortfarande kan få större bilder med mindre storlek...

Man får testa sig fram att minska komprimeringen. Att göra det mer tycker jag inte om du ser på denna bilden

attachment.php?attachmentid=14638&d=1180078425

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...

Det har gått ett tag sedan jag visade lite bilder på bygget.

Den som följt lite i det här, såg säkert att jag hade 2 vimpelfiskar.

Enligt uppgift skulle de vara den revsäkra varianten. Det kunde man efter några veckor konstatera att de inte var!:arg:

Tuggade rent ett par Euphyllia så bara skeletten var kvar.

När de började noppa på min anemon, som hade ett rent h.....e med dem, åkte de tillbaka till affären!:smiley17:

Kan bara säga: de är fina, MEN kolla dem noga!:jävul:

Blivit en del andra/nya invånare. Ett par kirurger, 5 st neon damseller, ett par gyltor, fler koraller, mer sten. Ja, ni vet hur det brukar bli.

Euphyllian börjar hämta sig igen.

Skickar med lite dagsfärska bilder.

post-2963-14468914189083_thumb.jpg

post-2963-14468914189187_thumb.jpg

post-2963-1446891418929_thumb.jpg

post-2963-14468914189364_thumb.jpg

post-2963-14468914189443_thumb.jpg

post-2963-14468914189518_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...