Gå till innehåll

Mitt bygge 576+240 sump


Heritage

Rekommenderade inlägg

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ett pvc-rör som det runnit akvarievatten i är långt ifrån så rent som det är när det är nytt. Svampdjur, kalkrörmaskar, kalavlagringar, sniglar och smådjur befolkar snabbt väggarna i rören. En backventils funktion blir nog opålitlig ganska snabbt.

cloggedpipe.jpg

Sorry, kunde inte låta bli...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gelikar, som jag sa i början av tråden är karet i gång redan innan denna tråd startades. Som väl var dokumenterades det hela med kamera. Därför har denna tråd och då även karet "utvecklats fort".

Bilden på kar och sten var precis i början då det började byggas.

Ser inte riktigt ut så idag. Men lugna er mina vänner, bilder kommer även på dagsläget.

Kan konstatera att jag trots, som jag tyckte, ett mycket väl genomtänkt bygge, gjorde jag en del små misstag. Ex tackar jag för tipset att INTE lita på backventiler.

Det ska borras hål i helgen kan jag lova.

Planen för karet är att få upp ett revakvarium. Intresserad av koraller etc.

Därför mitt val av fisk. Finns även 3 olika sorters räkor, eremit, sjöstjärnor mm.

Stenbyggnaden ni sett hittills var början. Tanken är att det ska gå vidare ut i karet och sluta högt igen. Förmodligen med en pelare av riffkeramik.

Kul att fotona gillas. Glad amatör även på det. En ny Nikon D40 köptes dock in på en resa i Thailand som jag gjorde i februrari. Ska nog försöka lära mig lite av den ädla konsten oxå.

I morgon är det dax igen för lite bilder. CYA then!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vacker!

Gillar verkligen dina vimpelfiskar e grymt sugen på sådana själv... vilken sort har du H.Acuminatus eller H.Diphreutes? funkar de bra med dina korallena?

Korallen du har på bilden högstupp till höger vad heter den?

än en gång mkt snyggt, o kul med bilder att följa som en "varjedagsåpa" :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...