Gå till innehåll

Mitt bygge 576+240 sump


Heritage

Rekommenderade inlägg

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Snyggt! Gillar allrahelst "candycane" på sista bilden.

Kul att du gillar det! Jo den korallen är inte dum alls. Bilden gör den inte rättvisa egentligen.

Lite fler bilder...................:)

Bla en på mitt senaste tillskott, läderjackan. En jäkligt ful men cool typ. Riktigt duktig på att städa bort "skitanemoner", om jag får uttrycka mig så.;)

post-2963-14468914378219_thumb.jpg

post-2963-14468914378354_thumb.jpg

post-2963-144689143785_thumb.jpg

post-2963-1446891437867_thumb.jpg

post-2963-14468914378815_thumb.jpg

post-2963-14468914378921_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Roger!

Måste erkänna att du lyckats bra med revets aquascape. Högt och smalt är inte helt enkelt att bygga om det inte lutar på bakrutan. Hur har du gjort för att lyckas?

Tackar! Värmer att få beröm av någon som är mer erfaren.

Trick? Inga egentligen. Inga buntband, lim el dyl. Mycket tid har lagts ner på att vrida och vända varenda sten så att de passar så bra som möjligt. Självbärande helt enkelt.

Lite fusk finns dock. Den höga delen längst ut är en hel pelare av riff som nu börjar se riktigt vettig ut. Ganska mycket kalkalger på den i stället för helt vit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bla en på mitt senaste tillskott, läderjackan. En jäkligt ful men cool typ. Riktigt duktig på att städa bort "skitanemoner", om jag får uttrycka mig så.;)

Har bokat en och ska hämta den i morgon, jag tycker den är hur cool som helst, jag älskar tryckare men de är lite svåra i ett revkar så den här firren blir ett bra substitut och att den gillar glasrosor är den bidragande orsaken att jag köper den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har bokat en och ska hämta den i morgon, jag tycker den är hur cool som helst, jag älskar tryckare men de är lite svåra i ett revkar så den här firren blir ett bra substitut och att den gillar glasrosor är den bidragande orsaken att jag köper den.
Acreichthys tomentosus

Det är väll ingen tryckare utan som går under släktet filfiskar

Har för mig jag sett en hos Göran på ciklidhuset é en riktigt häftig fisk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Tack för kommentaren Richard!

Jo det går ganska hyfsat. Har gjort en del förändringar främst i sumpen och fler kommer.

Har bla funderingar på att byta skummare till en APF 600.

Sedan jag började med Zeovit-metoden har jag fått en del cyano och har just nu slutat att tillsätta Ultra-tillsatserna. Ska hålla upp nån vecka nu och se om de drar sig tillbaka.

Det har blivit lite fler koraller sedan sist. Hyfsad tillväxt på det mesta.

Gjorde precis av med en Sarcopython som blivit ca 30cm i diameter. Den tog för mycket ljus så den fick respass.

Jag kommer att göra om aquascapingen lite snart för att få mer simyta och flytta en del sten ner i sumpen i stället.

Ett par av mina Ocellaris har precis lagt ägg och ska först se hur det går och fungerar innan jag brötar runt i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
HEJ igen nu har ja kollat dina bilder j---gt coolt måste beställa ett nytt o få som jag själv vill vi hörs .mvh drakfisk

Kul att träffas idag!

Minst lika kul att du gillar mitt kar. Som jag sa, hör av dig bara. Du är välkommen att kolla irl.

Kankse dgas med nya bilder i tråden kanske? Det var ett tag sedan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Grymt vad en viss mjukis växer i ditt kar.. här vandrar den bara runt lite på samma sten hur jag än gör.. , har du hunnit se någon förändring sen senaste reaktorn gick igång ?

mvh manne

hhehehe, tror jag vet vilken mjukis du menar.

Förutom att KH och med den PH som stack uppåt, har jag inte märkt mycket mer än att karet har blivit mer lättskött sen jag startade kalkreaktorn:-) Klart mer utrymme i plånboken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...