Gå till innehåll

Bilder från J. Svärd - 735liter


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 232
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ozzy är inte den mest samarbetsvillige modellen direkt så under tiden som divan inte vill bli fotograferad så får ni en bra bild på den största clownfisken av de 3 som jag har. Mina ocellarisar är så jäkla fina i färgen. Jag har aldrig haft några finare än dessa. Egentligen så borde man odla på dem. Bättre avelsdjur än så här är svårt att hitta

P.s. Att bli biten i handen har jag erfarenheter av denna lilla damen. Hon är ständigt på hugget

23_1_134.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då får du en bild till. Börjar bli roligt att plåta fiskarna när de börjar att bli modeller:glad:

Min nya Eyphyllia divisa. Den börjar att pumpa upp sig men den har en bit kvar. Jag fick flytta den till en plats med mindre cirkulation och nu verkar den trivas bättre

post-764-14468912070745_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har ett par sarcophyton en xenia som har växt fram på en levande sten och lite stjärnpolyper men mest stenkoraller. Ozzy är inte så stor än så det funkar bra han bet i en acropora nån dag efter jag hade köpt han men tyckte inte om smaken han knixade och spottade och sen har han inte rört korallerna mer. Angående sjöborren så har han inte brytt sig nånting mer än han pickade på taggarna en gång men det var nog mest för han var mer intresserad av skräpet som som satt fast på den. Sjöborren tyckte nog inte om hans nyfikenhet speciellt mycket för han reagerade med att släppa ut en massa små genomskinnliga tentakler. Samma reaktion har jag fått när jag har tagit i den. Så ännu är det fridfullt i karet men jag planerar ett fiskkar som ska bli minst 250cm långt för Ozzy och lite robusta medinnevånare för jag vet att när han blir större så går det inte att ha han i det karet som han simmar nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Grymt snyggt kar Svärd!

Kan bara hoppas att mitt nystartade kan komma att bli hälften så fint.

Gillar verkligen hur du möblerar i karet, tyckte det va riktigt läckert med revpelaren, men även den nya möbleringen är riktigt läcker.

Själv har jag så gigantiskt stora stenar som dessutom är mer eller mindre helt platta allihopa så det begränsar möbleringen litegranna.

Ozzy är kanonfin, hur funkar han med de andra fiskarna/korallerna? Är han inte elak?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man tackar för berömmet:smiley9:Själv har jag en hel del platta stenar med och det har varit lite knepigt att få ihop det ibland så jag förstår precis vad du menar. Som sagt så är lilla Ozzy en liten ängel sänd till mitt hem och han muntrar upp mig när man är lite down. Till hans ära så planerar jag ett kar på ca 1200L där han ska få växa upp till en ståtlig clowntryckare men han får vänta minst ett år innan han kanflytta in. Detta bygget kostar en del klöver som sagt och det tar sin tid innan man har fått allt på plats och under tiden så får han växa till sig lite.

post-764-14468912073911_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jäklar... Sorry.

I senaste numret av FAMA finns en artikel som skall "reda ut begreppen". Om jag jämför denna artikel med info på internet, så blir jag konfunderad. Inte riktigt samma information.

Jag litar dock mest på fishbase, och enligt denna hade jag fel. Det verkar vara en parasema.

/Klas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...