Gå till innehåll

Bilder från J. Svärd - 735liter


acuario

Rekommenderade inlägg

Hej,

Verkligen kul att se att min gamla mirakelborre verkar må fint..

Hur verkar det, är den framme ofta?jag vet ju att du nämnde någon annan som hade problem med att hansmirakelabborrevar framme väldigt sällan.

Mvh

Nicklas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 232
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Trodde jag var färdig med fotandet för ett tag men så var jag och bytte en korall mot en annan korall med en saltkollega så det blev några bilder till. (Hoppas att ni inte misstycker)

Min Pincett är en riktig nyfiken krabat så han var tvungen att komma i vägen

Sen testade jag att ta bilder uppåt liggandes på golvet

Och även ståendes fotande nedåt

Sen ville jag ha en bra bild på mina sarcophyton

Och en liten bild till på pincetten (Kan inte låta bli)

post-764-14468912074545_thumb.jpg

post-764-14468912074638_thumb.jpg

post-764-14468912074734_thumb.jpg

post-764-14468912074807_thumb.jpg

post-764-14468912074889_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jättesnyggt!! Jag blir såååå avis!! både på akvariet men främst på bilderna! Hur gör du?? Jag håller på o strular med min svindyra kamera men kan bara konstatera att det förmodligen inte är kameran som det är fel på... Vad har du för inställningar på vitbalans, färgtemp mm? Kan du ge mig några tips?

I övrigt:smiley32.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte så illa pinkat med en kamera för 995:- Bara 2 mpix. Jag knäpper bara inget trams med inställningar utan använder bara de automatiska inställningarna som finns. Brukar ev använda automatisk färg i photoshop och ljushet och kontrast lite grann om jag tycker att någon bild blev för ljus. Annars så redigerar jag inte bilderna utan försöker behålla dem så intakta som möjligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan sila bort lite blått i photoshop med automatisk färg. Jag lånade en bild av Richard (Hoppas att du inte misstycker) för att visa

Orginal

rimg0203_orig_SE.jpg

Efter Automatisk färg

En liten skillnad. Om man sen tar selektiv färgförändring + lite ljushet & kontrast kan det bli t.ex så här

post-764-14468912074985_thumb.jpg

post-764-14468912075047_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade runt lite, det finns som sagt inte längre, dock har den en storebror för 1875:- Jag börjar luta åt att köpa en enkel kamera för de verkar ju fungera bättre än min EOS 10D...

Tog bort mitt tidigare inlägg eftersom jag såg att du skrivit vilken modell det var tidigare i tråden. Tack i alla fall!

Förresten, kör du utan blixt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...