Gå till innehåll

Bilder från J. Svärd - 735liter


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 232
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Nyheter 7/11-04. En Gobi av ännu ej identifierad art har kommit i karet och en Mirakelfisk likaså. Salariasen har äntligen bestämt sig för att äta alger. Han bantade tydligen i några veckor för att bli smal och fin när han ligger på stranden men nu så !! Bilder på de nya invånarna kommer senare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Några nya bilder. jag fick en grotta + en liten pelare med ett litet enkelt ingrepp. Är supernöjd. Mirakelfisken är inte lättfångad på bild än för han är ganska skygg fortfarande så fotot är inte precis bra men hoppas att jag kan ta bättre bilder senare.

post-764-14468912072248_thumb.jpg

post-764-14468912072376_thumb.jpg

post-764-14468912072502_thumb.jpg

post-764-14468912072623_thumb.jpg

post-764-14468912072737_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag måste säga att du har ett fint kar Jörgen. Man kanske kommer dit själv nångång, men det tar ju tid har ju inte haft igång mitt kar så länge än. Zeoliten verkar funka i alla fall jag har ingen nitrat eller fosfat, frågan är bara hur det påverkar kalk algerna. Har du märkt nåt??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft stora problem med kiselalger men silicatremovern har hjälp till att minska problemen med 80% och det verkar att bli bättre och bättre. Kalkalgerna växer sakta men har märkt en ökning de 2 senaste veckorna. Ska införskaffa ett jonfilter till osmosen efter jul och kanske även Algen ex.

ps. mitt kar har varit igång i 11 månader nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...